همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد
همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد

همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد

تحلیلی از صفحه نخست جراید کشور

تحلیلی از صفحه نخست جراید کشور

*کیهان/ حرکت جهادی دولت*

«کیهان» تیتر یک امروز خود را به مشکل آب در شهرکرد و رفع آن اختصاص داده و در گزارشی با عنوان «آب به شهرکرد رسید حرکت جهادی دولت در کمتر از 2 هفته» نوشته: « مشکل آب شرب شهرکرد با همت دولت سیزدهم و عملیات شبانه‌روزی و جهادی در مدت کمتر از دو هفته تقریبا حل شد و تلاش برای حل مشکل آب همدان نیز در حال انجام است اما رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی به جای پاسخگویی درباره ترک فعل دولت خود مدام مشغول تحریف و سیاه‌نمایی هستند.

*اعتماد/ خطر رویارویی مردم*

«اعتماد» عکس یک امروز خود را به مشکلاتی که برای تدفین «سایه» در وطن پیش آمده اختصاص داده است. این روزنامه اصلاح‌طلب در یکی از گزارش خود اما به بررسی خطر رویارویی مردم پرداخته و با عنوان «نباید به بهانه حجاب مردم را روبه‌روی هم قرار داد» به گفت‌وگو با جلال رشیدی‌کوچی یعنی نماینده‌ای که دیروز تاکید کرده بود «پرونده رشنو را خارج از فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی دنبال می‌کنم» پرداخته است.

*جوان/ نجات سرچشمه*

«جوان» در عکس یک امروز خود به بحران آبی اخیر در برخی شهرها پرداخته و در گزارشی با عنوان «نجات سرچشمه» نوشته: «در بسیاری از شهر‌های غربی کشور بحران آب آن‌قدر جدی شده که با جیره‌بندی و قطعی آب مواجهیم و آب سرچشمه کوهرنگ به گونه‌ای گل‌آلود شده که قابل شرب نیست. همه این‌ها بدین معناست که بارش‌های تابستانی و سیلاب‌ها به دلیل بهره‌برداری‌نکردن از روش‌های آبخیزداری و مدیریت منابع تنها خسارت زد و حتی جان گرفت! و حالا هم در کنار خسارات سیلاب همچنان کم‌آبی و رفته رفته بی‌آبی بحرانی است که در کشور باقی مانده است.

*سازندگی/ نقشه مجلس برای بانک‌ها*

«سازندگی» مصوبه دیروز مجلس در زمینه بانکداری را سوژه هجمه کرده و با اشاره به اینکه «نمایندگان به بانک مرکزی ماموریت داردند شرایط را برای استقرار بانکداری اسلامی فراهم کند» نوشته: «معنای مصوبه دیروز مجلس این است که در چهار دهه گذشته، بانکداری در ایران اسلامی و عادلانه نبوده و مصوبه دیروز و تصمیم‌های مرتبط با آن می‌تواند مقدمه اسلامی بودن و عادلانه بودن آن را فراهم کند».

*ایران/ گزارش عملکرد دولت*

«ایران» امروز هم به «گزارش عملکرد دولت» پرداخته با این تفاوت که این بار این رئیس جمهور است که با اشاره به رویکرد عزتمندانه دولت مردمی در سیاست خارجی، برخی از اقدامات قوه مجریه را در یک سال گذشته تشریح می‌کند.

*آرمان ملی/ برجام با قیمت دلار چه می‌کند؟*

«آرمان ملی» در گزارشی که امروز تیتر یک کرده، به بررسی آثار «برجام» بر بازار پرداخته و نوشته: «به‌رغم اینکه همچنان از نتیجه قطعی مذاکرات خبری نیست، اما سیگنال‌ مذاکرات هسته‌ای برای بازارها مثبت بود چنان‌که در این هفته قیمت دلار با کاهش همراه و وارد کانال 28 و حتی 27 هزارتومان قرار گرفت با این حال انتشار تدریجی برخی واکنش‌های مثبت در مورد حل‌شدن بخش زیادی از اختلافات و اخباری در مورد تضمین‌های آمریکا امیدواری‌ها را در مورد آینده برجام افزایش داده است.

*وطن امروز/ نوبت بازسازی مراجع سیاسی*

«وطن امروز» در گزارشی که امروز تیتر یک کرده به یکی از مهم‌ترین چالش‌هاه دولت سیزدهم پرداخته و باری آن راهکار ارائه کرده است. این روزنامه اصولگرا نوشته: «احیای گروه‌های مرجع و میدان‌داری جریانات معتبر در عرصه سیاسی مهم‌ترین عامل مهار امواج رادیکالیسم سیاسی به عنوان یکی از چالش‌های داخلی دولت سیزدهم است».

*جام‌جم/ ویترین خالی پوشاک عفیف و ارزان*

«جام‌جم» گفت‌وگویی دارد با رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور که با عنوان «ویترین خالی پوشاک عفیف و ارزان» تیتر یک شده است. وی در این مصاحبه می‌گوید: «درحوزه پوشاک اجتماعی آقایان با نبود تنوع، یکنواختی و کپی‌کاری و درحوزه پوشاک اجتماعی بانوان با فقدان پوشاک عفیفانه ‌و موقر مواجهیم؛ در مورد چادر هم قیمت‌ها طوری است که با وضعیت مالی مصرف‌کنندگان فاصله دارد.

*صبح نو/ ترور در مسکو*

«صبح نو» جلد امروز خود را به هدف قرار گرفتن دختر مشاور ضدیهودی پوتین در یک حمله تروریستی اختصاص داده و تیتر زده «ترور در مسکو».

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.