همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد
همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد

همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد

اوقات شرعی مشهد، فردا 1 شهریور 1401

https://s6.uupload.ir/files/%D8%A7%D9%88%D9%82%D8%A7%D8%AA_awfz.jpg

اوقات شرعی مشهد، فردا 1 شهریور 1401

اذان صبح             04:25   

طلوع آفتاب         05:56    

اذان ظهر               12:34

غروب آفتاب         19:12  

اذان مغرب            19:31   

نیمه شب شرعی   23:49 

تحلیلی از صفحه نخست جراید کشور

تحلیلی از صفحه نخست جراید کشور

*کیهان/ حرکت جهادی دولت*

«کیهان» تیتر یک امروز خود را به مشکل آب در شهرکرد و رفع آن اختصاص داده و در گزارشی با عنوان «آب به شهرکرد رسید حرکت جهادی دولت در کمتر از 2 هفته» نوشته: « مشکل آب شرب شهرکرد با همت دولت سیزدهم و عملیات شبانه‌روزی و جهادی در مدت کمتر از دو هفته تقریبا حل شد و تلاش برای حل مشکل آب همدان نیز در حال انجام است اما رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی به جای پاسخگویی درباره ترک فعل دولت خود مدام مشغول تحریف و سیاه‌نمایی هستند.

*اعتماد/ خطر رویارویی مردم*

«اعتماد» عکس یک امروز خود را به مشکلاتی که برای تدفین «سایه» در وطن پیش آمده اختصاص داده است. این روزنامه اصلاح‌طلب در یکی از گزارش خود اما به بررسی خطر رویارویی مردم پرداخته و با عنوان «نباید به بهانه حجاب مردم را روبه‌روی هم قرار داد» به گفت‌وگو با جلال رشیدی‌کوچی یعنی نماینده‌ای که دیروز تاکید کرده بود «پرونده رشنو را خارج از فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی دنبال می‌کنم» پرداخته است.

*جوان/ نجات سرچشمه*

«جوان» در عکس یک امروز خود به بحران آبی اخیر در برخی شهرها پرداخته و در گزارشی با عنوان «نجات سرچشمه» نوشته: «در بسیاری از شهر‌های غربی کشور بحران آب آن‌قدر جدی شده که با جیره‌بندی و قطعی آب مواجهیم و آب سرچشمه کوهرنگ به گونه‌ای گل‌آلود شده که قابل شرب نیست. همه این‌ها بدین معناست که بارش‌های تابستانی و سیلاب‌ها به دلیل بهره‌برداری‌نکردن از روش‌های آبخیزداری و مدیریت منابع تنها خسارت زد و حتی جان گرفت! و حالا هم در کنار خسارات سیلاب همچنان کم‌آبی و رفته رفته بی‌آبی بحرانی است که در کشور باقی مانده است.

*سازندگی/ نقشه مجلس برای بانک‌ها*

«سازندگی» مصوبه دیروز مجلس در زمینه بانکداری را سوژه هجمه کرده و با اشاره به اینکه «نمایندگان به بانک مرکزی ماموریت داردند شرایط را برای استقرار بانکداری اسلامی فراهم کند» نوشته: «معنای مصوبه دیروز مجلس این است که در چهار دهه گذشته، بانکداری در ایران اسلامی و عادلانه نبوده و مصوبه دیروز و تصمیم‌های مرتبط با آن می‌تواند مقدمه اسلامی بودن و عادلانه بودن آن را فراهم کند».

*ایران/ گزارش عملکرد دولت*

«ایران» امروز هم به «گزارش عملکرد دولت» پرداخته با این تفاوت که این بار این رئیس جمهور است که با اشاره به رویکرد عزتمندانه دولت مردمی در سیاست خارجی، برخی از اقدامات قوه مجریه را در یک سال گذشته تشریح می‌کند.

*آرمان ملی/ برجام با قیمت دلار چه می‌کند؟*

«آرمان ملی» در گزارشی که امروز تیتر یک کرده، به بررسی آثار «برجام» بر بازار پرداخته و نوشته: «به‌رغم اینکه همچنان از نتیجه قطعی مذاکرات خبری نیست، اما سیگنال‌ مذاکرات هسته‌ای برای بازارها مثبت بود چنان‌که در این هفته قیمت دلار با کاهش همراه و وارد کانال 28 و حتی 27 هزارتومان قرار گرفت با این حال انتشار تدریجی برخی واکنش‌های مثبت در مورد حل‌شدن بخش زیادی از اختلافات و اخباری در مورد تضمین‌های آمریکا امیدواری‌ها را در مورد آینده برجام افزایش داده است.

*وطن امروز/ نوبت بازسازی مراجع سیاسی*

«وطن امروز» در گزارشی که امروز تیتر یک کرده به یکی از مهم‌ترین چالش‌هاه دولت سیزدهم پرداخته و باری آن راهکار ارائه کرده است. این روزنامه اصولگرا نوشته: «احیای گروه‌های مرجع و میدان‌داری جریانات معتبر در عرصه سیاسی مهم‌ترین عامل مهار امواج رادیکالیسم سیاسی به عنوان یکی از چالش‌های داخلی دولت سیزدهم است».

*جام‌جم/ ویترین خالی پوشاک عفیف و ارزان*

«جام‌جم» گفت‌وگویی دارد با رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور که با عنوان «ویترین خالی پوشاک عفیف و ارزان» تیتر یک شده است. وی در این مصاحبه می‌گوید: «درحوزه پوشاک اجتماعی آقایان با نبود تنوع، یکنواختی و کپی‌کاری و درحوزه پوشاک اجتماعی بانوان با فقدان پوشاک عفیفانه ‌و موقر مواجهیم؛ در مورد چادر هم قیمت‌ها طوری است که با وضعیت مالی مصرف‌کنندگان فاصله دارد.

*صبح نو/ ترور در مسکو*

«صبح نو» جلد امروز خود را به هدف قرار گرفتن دختر مشاور ضدیهودی پوتین در یک حمله تروریستی اختصاص داده و تیتر زده «ترور در مسکو».

اوقات شرعی مشهد، فردا 31 مرداد 1401

https://s6.uupload.ir/files/%D8%A7%D9%88%D9%82%D8%A7%D8%AA_bfsl.jpg

اوقات شرعی مشهد، فردا 31 مرداد 1401

اذان صبح            04:24   

طلوع آفتاب         05:55    

اذان ظهر              12:34

غروب آفتاب         19:14  

اذان مغرب           19:32   

نیمه شب شرعی   23:49 

تحلیلی از صفحه نخست جراید کشور

تحلیلی از صفحه نخست جراید کشور

*وطن امروز/ تعلل معنادار آمریکا*

«وطن امروز» طی گزارشی با عنوان «تعلل معنادار آمریکا» آخرین تحولات در روند مذاکرات هسته‌ای را بررسی کرده و نوشته: «آمریکا می‌گوید همچنان در حال بررسی متن ارسالی ایران به طرف اروپایی است. در حالی که گروه 1+4 پاسخ ایران به متن پیشنهادی جوزپ بورل را سازنده خوانده و از آن استقبال کرده، واشنگتن گویا هنوز به جمع‌بندی نرسیده است.»

*کیهان/ چشم‌انداز مثبت به رغم تحریم*

«کیهان» در گزارشی که امروز تیتر دو کرده با استناد به گزارش بانک جهانی، نوشته: «چشم‌انداز اقتصاد ایران در ۱۴۰۱ حتی با تحریم‌ها مثبت است». در این گزارش آمده است: «بانک جهانی با بررسی چشم‌انداز شاخص‌های کلان اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرد با وجود حفظ تحریم‌ها، رشد اقتصادی ایران در این سال به ۳.۳درصد برسد و تراز حساب‌های جاری ایران مثبت چهار و یک دهم درصد تولید ناخالص داخلی شود.»

*صبح نو/ سقوط مصدق*

«صبح نو» جلد امروز خود را به محمد مصدق اختصاص داده و در پرونده‌ای عوامل نقش آفرینی در کوتادی 28 مرداد را بررسی کرده است. این روزنامه اصولگرا سقوط مصدق را نتیجه جدایی دین از سیاست دانسته است.

*شرق/ چالش گاز روسی!*

«شرق» در گزارشی که امروز تیتر یک کرده با اشاره به اینکه «اخبار خرید گاز مازاد روسیه توسط ایران بحث‌های راهبردی زیادی را دامن زده است» تیتر زده «چالش گاز روسی!» و نوشته: «موافقان اعتقاد دارند که این اتفاق می‌تواند نیاز ایران به گاز ارزان روسیه را تأمین کند و از آن سمت تحریم روسیه را دور زده و بخشی از گاز این کشور را صادر کند و حق ترانزیت آن را دریافت کند اما مخالفان می‌گویند که اولا مشخص نیست روسیه این گاز را ارزان در اختیار ایران بگذارد و نکته بعد اینکه ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مالکان ذخایر گاز جهان نباید به واردات از روسیه وابسته شود و توسعه میادین گازی خود را رها کرده و امتیاز بهره‌برداری از آن را به شرکای عرب منطقه واگذار کند.

*جوان/ زورگیری از قانون*

«جوان» به بهانه انتشار ویدئویی از زورگیری با قمه در اتوبان نیایش به بررسی این موضوع پرداخته و در گزارشی که تیتر یک کرده، به نقل از میثم حسین‌پور، بازپرس دادسرای جنایی نوشته: «مشخص شده که عمده این افراد پس از دستگیری و انجام آزمایش، اعتیاد به مواد‌مخدر توهم‌زا داشته‌اند. در چنین شرایطی نیاز است که مردم نکات ایمنی را رعایت کنند تا سارقان مقرون به آزار سمتشان نیایند.»

*اعتماد/ قلدرها در بازار جهانی مواد مخدر*

«اعتماد» عکس امروز خود را به بررسی نقش « استراتژیک‌ها» و « سنگین‌ها» در تجارت مواد مخدر اختصاص داده و به نقل از محمدرضا فروغی؛ کارشناس تحلیل عرضه و تقاضای مواد، نوشته: «گاهی میزان ارزش افزوده و ثروتی که از مسیر قاچاق برای منطقه ایجاد می‌شود، در حدی است که حتی دولت‌ها و قدرت‌های بزرگ هم مداخله می‌کنند تا از این سرمایه عظیم بهره‌مند شوند و چرخه تجارت مواد را در دست بگیرند.

*جام‌جم/ سیستم قطع است!*

«جام‌جم» در گزارشی که امروز عکس یک کرده به انتقاد از سرویس‌دهی در بانک‌ها پرداخته و با عنوان « سیستم قطع است!» از وقتی که  بانک‌ها با یک حربه تکراری، خدمات درستی به مردم ارائه نمی‌دهند، گزارش داده است.

*ساندگی / علیه حذف*

«سازندگی» نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی، فرشته حسینی و نغمه ثمینی را چون ممنوع‌الکار شده‌اند و رخشان بنی‌اعتماد، مانی حقیقی، سعید روستایی و محمد رضایی‌راد را چون به ممنوع‌الکاری همکاران خود اعتراض کرده و خواستار اصلاح این رویه در سازمان سینمایی شده‌اند، عکس یک کرده است.

*آرمان ملی/ چالش بانکداری*

این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارشی که تیتر یک کرده نیز با عنوان «مخاطره‌ بـزرگ در کمین بانک مرکزی» به بررسی هشدار اقتصاددانان درباره تصویب طرح جدید بانکداری در مجلس پرداخته است. یک کارشناس بانکی به این روزنامه گفته است: «زمانی‌که می‌خواستند لایحه بانکداری اسلامی بدون ربا را در سال 62 بنویسند علمایی که ناظر بودند اصرار داشتند تمام معاملات بانک‌ها باید در چارچوب عقود اسلامی باشد، در صورتی‌که در نظام بانکی قابل اجرا نیست، لذا آنهایی‌که قانون را نوشتند تبصره‌هایی به‌کار بردند که امروزه نه برخی فقها آن را قبول دارند و نه بانکدارهای مدرن».

*ایران/ هم‌جان، هم نان*

«ایران» امروز هم بخش عمده‌ای از صفحه یک خود را صرف تعریف و تمجید از عملکرد دولت و برشمردن دستاوردهایش کرده است. این روزنامه دولتی با عنوان «هم‌جان، هم نان» که کنایه‌ای است به وضعیت اواخر دولت روحانی و دوگانه جان و نان که با شیوع کرونا گریبان مردم را گرفت، نوشته: «تدبیر دولت سیزدهم در تهیه واکسن و سرعت بخشی به واکسیناسیون علاوه بر حفظ سلامت هموطنان اقتصاد ایران را نیز از رکود نجات داد».