همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد
همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد

همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت :

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت : دفاتری که برای انجام امور مربوط به زائران اربعین حسینی، مجوز فعالیت گرفته اند، حق ندارند که هیچ روزی را تا روز اربعین تعطیل باشند.

شهریار حیدری ،در مصاحبه با رادیو «اربعین» با بیان اینکه در ۱۷ استان روند صدور ویزا ۲۴ ساعت طول می کشد و در پنج استان با توجه به حجم تقاضاها۷۲ ساعت و در چند استان دیگر ۴۸ ساعت این موضوع زمان می‌برد، خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم در نقاطی که روند صدور ویزا ۷۲ ساعت طول می کشد آن را به ۴۸ ساعت کاهش دهیم‌.

وی با بیان اینکه کسانی که تمایل داشته باشند ،می توانند به صورت آزاد اقدام به اخذ ویزا از سفارت عراق در تهران کنند، در مورد مشکلات به وجود آمده در ارتباط با ورود برخی از کامیونها به عراق و معطل شدن آنها در مرز نیز تصریح کرد: در حال حاضر ۹۰ ماشین در پایانه مرزی چزابه معطل مانده اند و ما در تلاش هستیم که مشکل آنها را تا شب حل کنیم.

حیدری در همین چارچوب ادامه داد : متاسفانه بعضا در داخل این ماشین ها و کامیون ها که وسایل مورد نیاز موکب ها را حمل می کنند، چندین نوع کالا متفاوت وجود دارد و همین موضوع باعث ایجاد مشکل برای آنها در مرز شده است چرا که ورود برخی از کالاها به داخل عراق ممنوع است یا برای ورود آن ها باید پروسه خاصی طی شود .

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در همین راستا افزود : مثلا مشاهده شده است که در یک کامیون در کنار وسایل غذایی و همچنین پوشاک ، ۳۰ الی ۴۰ کیسه سیمان نیز قرار داده شده در حالیکه عراقی ها اجازه نمی دهند، این کالاها وارد کشورشان شود.

حیدری تاکید کرد :در همین چارچوب حتما این‌ کامیون ها باید بار مجاز داشته باشند تا مشکلی برای ورود آنها به عراق پیش نیاید.

arbainihaa

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.