همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد
همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد

همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد

مدیرکل محترم محیط زیست،ومدیریت محترم آب منطقه استان گیلان

http://uupload.ir/files/kcgv_%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DA%AF%D9%84.jpg

مدیرکل محترم محیط زیست،ومدیریت محترم آب منطقه  استان گیلان

سلام علیکم

همانطوری که مستحضرید مرغداری درشهر لولمان رشت مدت ها ست احداث گردیده ،وباتوجه به گرمای اخیر استان گیلان موجب ناراحتی ونگرانی مردم فهیم ،ولایتمدار شهرلولمان گردیده.باتوجه به مصوبه ۲۲اردیبهشت سال ۱۳۹۲اصل ۵۰قانون اساسی درخصوص محیط زیست گردیده و

 موضوع اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به آن تاکید می‌کند؛

در این اصل آمده است که «در جمهوری‏ اسلامی، حفاظت‏ محیط زیست‏ که‏ نسل‏ امروز و نسل‌های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏شود. از این‏ رو فعالیت‌های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‏ که‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیر قابل‏ جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پیدا کند، ممنوع‏ است.»

 و قانون برای حمایت از محیط زیست شروع به وضع بایدها و نبایدهایی می‌کند و نهادهایی را برای نظارت بر اجرای این تکالیف و حقوق پیش‌بینی می‌کند و از سوی دیگر با پیش‌بینی مکانیزم‌های بازدارنده‌ای که غالبا از جنس مجازات هستند، سعی می‌کند اجرای کامل آن را تضمین کند. بدین ترتیب بسیاری از گزاره‌های اخلاقی که شکل باید و نباید می‌گیرند لباس قانون به تن می‌کنند و نقش جدی‌تری برای حفاظت از زیست بوم آدمی بازی می‌کنند.

تصویب قوانین و مقررات همیشه راهکار حل مشکل نیست؛ اما برای مقابله با تهدیدات موجود برای محیط زیست وجود قوانین و مقررات کارآمد می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد. قوانین، آیین‌نامه‌ها و مصوبات فراوانی به تصویب مقنن رسیده است تا محیط زیست را از تخریب محافظت کند و اغلب این قوانین اقدام به جرم‌انگاری فعالیت‌های مخرب محیط زیست کرده‌اند که در نتیجه مفهومی به نام جرایم زیست محیطی به وجود آمده است.

در تعریف چنین جرایمی آورده‌اند که جرایمی هستند که باعث ورود آسیب و صدمه شدید به محیط زیست و به خطر افتادن جدی و سلامت بشر می‌شوند.

برخورد سریع و قاطع با جرایم زیست محیطی می‌تواند تاثیر بازدارنده‌ای در کاهش تخلفات علیه محیط زیست داشته باشد.

بر همین اساس تخریب جنگل‌ها و مراتع از جمله مواردی است که باعث بر هم خوردن تعادل در محیط زیست و بنابراین عملی مجرمانه محسوب می‌شود. 

از آنجایی که افراد شاغل درمرغداری  مواد اسیدی ناشی از شستشو ی خونابه ، فاضلاب سمی ،سوزاندن استخوان های مرغ را  وارد رودخانه میکنند. باعث آلودگی زیست محیطی میگردد.لذا خواهشمنداست جهت اهمیت موضوع توجه واقدام لازم رامبذول فرمائید .

والسلام

نقدی : دبیر حزب دفاع ازایثارگران وقانون اساسی استان گیلان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.