دو عکس پایین، دستگیری سربازان انگلیسی سال۸۲

https://s4.uupload.ir/files/%D8%AF%D9%88_%D8%B9%DA%A9%D8%B3_3iis.jpg

دو عکس پایین، دستگیری سربازان انگلیسی سال۸۲

تصاویر بالا، خوار کردن آمریکایی ها سال۹۴

سالهاست که این ملت راه خود را پیدا کرده است.

#ایران_قوی

#سفیر_روسیه

#سفیر_انگلیس

همگام با قافله آزادگی/ وقایع روز چهارم محرم و رسیدن یکایک لشکریان اهل کوفه برای بستن راه امام حسین(ع)

همگام با قافله آزادگی/ وقایع روز چهارم محرم و رسیدن یکایک لشکریان اهل کوفه برای بستن راه امام حسین(ع)

امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان در جنگی که حدود هشت ساعت به طول انجامید، به شهادت رسیدند، هیچ موضوعی در تاریخ اسلام به‌ اندازه عاشورا ریزبینانه و جزئی گزارش نشده و شاید یکی از دلایل آن حقانیت شهدای کربلا و ضرورت تبیین حقیقت ماجرایی فوق ظالمانه و آگاه بخشی مردم از ظلم ظالم به مظلوم و اهداف والای قافله آزادگی است.

شفقنا ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان، از روز اول تا دهم محرم؛ وقایع، حوادث و اخبار معتبر هر روز را بازگو می کند.

در روز شمار حوادث عاشورای حسینی؛ برای روز چهارم در تاریخ حادثه خاصی و مشخصی ذکر نشده است. تنها اتفاق در امتداد رسیدن یکایک لشکریان اهل کوفه است.

در روز سوم محرم چهار هزار سواره نظام با عمربن سعد به کربلا رسیده بودند و از روز چهارم تا روز نهم محرم، لشکریان دیگری به سرکردگی دیگرانی به کربلا رسیدند مثلاً «شَبَث بن رِبعِی بن حصین تمیمی یربوعی» با چهار هزار نفر و دیگران تا آخرین چهار هزار نفری که به کربلا رسیدند.

«شمر بن ذی الجوشن ضبابی کلابی» از مسیحیان نصرانی شهر حیره بود، وقتی لشکریان مسلمان در فتوحات به عراق رسیدند شمر بن ذی الجوشن مسلمان شد و پدرش همچنان بر نصرانیت خود باقی ماند. شمر بن ذی الجوشن از طرف عبیدالله ابن زیاد با چهار هزار پیاده نظام در روز نهم محرم به کربلا آمدند و اتفاقاً سرکردگی یا فرماندهی میدان کارزار را اینان به دست گرفتند یا به عبارت دیگر متصدیان میدان کارزار کربلا از طرف ابن زیاد همین شمر بود

شفقنا

زیبا شناسی حسینی(۳): مقام رضایت امام حسین(ع) در سامان بخشید به زندگی دنیایی

زیبا شناسی حسینی(۳): مقام رضایت امام حسین(ع) در سامان بخشید به زندگی دنیایی / نمونه های تاریخی که در شرایط امام حسین (ع) بودند چه کردند؟

مقام رضا، یکی از والاترین درجه های معنوی و عرفانی است. کسانی که بخواهند به این مقام برسند، پیش تر باید سازوکارها و زمینه های دستیابی به این مقام والا را در خود فراهم آورند. برخی از این زمینه ها و سازوکارها _ که بدون تحقق آنها نمی توان به مقام رضا دست یافت _ عبارتند از: «رهایی از دام جاذبه های نفسانی و دنیوی»؛ «خود را بنده خدا دانستن»؛ «محبت پروردگار را در دل داشتن»؛ «زمام همه امور هستی را در دست خدا دیدن»؛ «معرفت داشتن به حکیمانه بودن و خیرخواهانه بودن قضا و قدر الهی»؛ «دانش خود را در برابر دانش بی پایان پروردگار، اندک و ناچیز دیدن» و «باور داشتن به ثمربخشی و تعالی آفرینی سختی ها و دشواری ها».

بدیهی است هر اندازه، زمینه ها و سازوکارهای یادشده، فراگیرتر باشد، مقام رضا نیز والاتر خواهد بود.

ضرت علی(ع) در نگاه زیبایی شناسانه اش به ویژگی «رضا» می فرماید:

«ما أحْسَن الرِّضا وَ أَقْبَحَ السَّخَط؛ چه زیباست رضا و چه زشت است خشمناک بودن».

صفت «رضا»، از زیباترین ویژگی هایی بود که سیدالشهداء۷ در حماسه عاشورا داشت. روایت شده چون حسین۷ تصمیم گرفت از مکه به سوی عراق برود، مقابل جمعیت ایستاد و پس از حمد خداوند متعال و درود بر رسول خدا۹، خطبه ای به این مضمون ایراد کرد:

… سرزمینی برای کشته شدن من انتخاب شده است که به آن خواهم رسید و گویا می بینم که اعضای بدنم را گرگ های بیابان… پاره پاره می کنند، تا شکم های گرسنه خود را سیر گردانند و انبان های خالی خویش را پر کنند. آری از سرنوشت نمی توان گریخت. آنچه خداوند به آن خشنود است، ما اهل بیت هم راضی و خشنودیم و بر بلیّاتی که از جانب خدا باشد صبر می کنیم و می دانیم او پاداش صابران را به ما عطا می کند… . هر کس برای جانبازی در راه ما آماده است و از شهادت و دیدار با خداوند، خشنود می شود، با ما بیاید.

توجه به این نکته مهم است که «رضا»ی امام حسین۷، پیش برنده بود، نه بازدارنده. به این معنا که: این گونه نبود که آن حضرت، برای دستیابی به اهدافش و به منظور ایجاد دگرگونی در اوضاع ناگوار جامعه خویش تلاشی نکند و آنگاه از قضا و قدر الهی سخن بگوید و خود را 

در برابر این قضا و قدر، «راضی» نشان دهد، بلکه آن حضرت، نخست وظیفه خویش را به درستی انجام داد، در راه خداوند، مجاهده ها نمود؛ آنگاه به آنچه پروردگارش برایش مقدر نمود، راضی و خرسند شد و در این باره هرگز لب به اعترض و شکوه ای نگشود، چون نیک می دانست آنچه پروردگار برایش رقم می زند، جز خیر و خوبی نیست.

شفقنا

روزهای سیاه مشهد، کرونا همچنان می‌تازد

https://s4.uupload.ir/files/%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C_n1b.jpg

روزهای سیاه مشهد، کرونا همچنان می‌تازد

آمار جان‌باختگان کرونا در مشهد سه رقمی شده و بیش از سه هزار بیمار مبتلا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری‌اند.

روزنامه همشهری نوشت: «فقط چند هفته کافی بود تا پیک کرونا با سویه دلتا از جنوب شرقی کشور به شمال شرقی برسد. ۳۳ روز از ورود مشهد به وضعیت قرمز کرونایی می‌گذرد و حالا به اعتقاد پزشکان و کادر درمان فاجعه در این شهر رقم خورده است. بیش از ۳۱۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان‌ رضوی بستری هستند و روزانه ‌ ۷۲۰ بیمار جدید بستری می‌شوند. آمار روزانه تعداد فوتی‌ها در کلانشهر مشهد سه رقمی شده است، تخت‌های بیمارستانی پر شده و بیماران در ساعت‌های اولیه روی تشک‌هایی در کف بیمارستان پذیرش می‌شوند و کمبود نیروی انسانی، تجهیزات‌ و حتی آمبولانس غوغا می‌کند. هیچ‌کس انگار باور ندارد مشهد در وضعیت سیاه است.

شفقنا

«سخنان امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا»

«سخنان امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا» از بی ارزشی دنیا همین بس که سر مرا به زنازاده ای از بنی امیه پیشکش می برند! / پیامبر(ص) خبر شهادتم را به پدرم داده بود /۵/

نویسنده «عمده الطالب فی أنساب آل أبی طالب» می گوید حسین(ع) برادرش عمر را برای حرکت به سوی مکه دعوت نمود؛ اما وی نپذیرفت و همراه وی نرفت، و به ایشان گفت: ابومحمد(حسن بن علی) به نقل از پدرمان امیرالمومنین مرا خبر داده است که تو کشته خواهی شد؛ پس اگر بیعت کنی، به سودت خواهد بود!

امام حسین(ع) گفت: پدرم مرا فرموده است که رسول خدا خبر کشته شدن وی و مرا به او داده است و اینکه قبر من نزدیک قبر او خواهد بود. گمان می کنی مطلبی را می دانی که من از آن بی خبرم؟!

اما من هرگز بیعت نمی کنم و بی تردید فاطمه(س) پدرش را می بیند و از ستمی که فرزندانش از این امت دیدند، شکایت خواهد کرد و هر کس فاطمه را به سبب آزار فرزندانش آزرده باشد، وارد بهشت نخواهد شد. بنابراین روشن است که عمر با یزید بیعت کرد.

شفقنا