گیلان/ بارش 30 سانتی متری برف در مسیر اسالم - خلخال

https://s4.uupload.ir/files/%DA%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%86_33bh.jpg

گیلان/ بارش 30 سانتی متری برف در مسیر اسالم - خلخال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به بارش برف در تمامی محورهای کوهستانی استان گفت: بارش برف تاکنون در محور اسالم- خلخال به ۳۰ سانتیمتر رسیده است.

درحال حاضر، تمامی راههای استان به غیر از محور پونل خلخال که بدلیل ایمنی کم از زمان بارش سنگین برف از مدتی قبل مسدود شده ، مابقی محورها باز و تردد در انها برقرار است./ایرنا

بزرگی: 4

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

 بزرگی: 4

 محل وقوع: استان خراسان رضوی - حوالی ریوش

 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1400/10/02 19:17:52

طول جغرافیایی: 58.32

عرض جغرافیایی: 35.7

عمق زمین‌لرزه: 8 کیلومتر

 نزدیک‌ترین شهرها:

28 کیلومتری ریوش (خراسان رضوی)

49 کیلومتری عشق آباد (خراسان رضوی)

50 کیلومتری خلیل اباد (خراسان رضوی)

نزدیکترین مراکز استان:

131 کیلومتری مشهد

216 کیلومتری بجنورد

السلام عَلَیْک یَا فَاطِمَةُ المَعصومة اشْفَعِی لَنَا فِی الْجَنَّةِ

https://s4.uupload.ir/files/%D8%AD%D8%B3%D8%B1%D8%AA%E2%80%8C_z9fs.jpg

السلام عَلَیْک یَا فَاطِمَةُ المَعصومة اشْفَعِی لَنَا فِی الْجَنَّةِ

امام باقر علیه‌السلام

إنَّ أشَدَّ النّاسِ حَسرَةً یَومَ القِیامَةِ عَبدٌ وَصَفَ عَدلاً ثُمَّ خالَفَهُ إلى غَیرِهِ

 حسرت‌مندترین مردم در روز قیامت، بنده اى است که سخن از عدالت گوید و با دیگران خلاف آن عمل کند.

 بحارالأنوار، ج 78، ص 179

اولین پیامک تاریخ فروخته شد

https://s4.uupload.ir/files/%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86_g3wd.jpg

اولین پیامک تاریخ فروخته شد

اولین پیامک ارسال شده تاریخ، دیروز به قیمت ۱۰۷۰۰۰ یورو در یک خانه حراج پاریس فروخته شد. نیل پاپورث در ۳ دسامبر ۱۹۹۲، پیامک «کریسمس مبارک» را از رایانه خود برای یکی از مدیران اپراتور ودافون (Vodafone) در بریتانیا ارسال کرد.

مدیر حراجی می‌گوید که قاب حاوی این پیامک به معرض فروش گذاشته شده ولی برنده این حراج، قاب را به همراه رمز دیجیتالی غیرقابل معاوضه (ان‌‌اف‌تی) آن دریافت خواهد کرد.

علت اصلی تصادف ۲ قطار در مترو تهران اعلام شد

https://s4.uupload.ir/files/%D8%B9%D9%84%D8%AA_k62q.jpg

علت اصلی تصادف ۲ قطار در مترو تهران اعلام شد

شرکت بهره‌برداری مترو تهران:

طبق بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، راهبر قطار جانبی بدون داشتن سیگنال و مجوز عبور از ایستگاه، ۷۰۰ متر مانده به محل حادثه سیستم اتوماتیک قطار را بدون رعایت پروتکل و بدون هماهنگی با مرکز فرمان غیر فعال کرده و با وجود فعال بودن سامانه لوپ قطار اکسپرس و درست عمل کردن سوزن خط اصلی، متاسفانه منجر به برخورد قطار جانبی به قطار تندرو شد.

طی سال‌های اخیر اقدامات کافی برای توانمندسازی، ارتقا و ارزیابی نیروی انسانی مترو تهران انجام نشده و از سوی دیگر با فرسودگی و عدم اورهال زیرساخت‌ها، فشار کاری نیز به این کارکنان زحمت‌کش دو چندان شده است.