(زنگ سلامت) افرادی که فشارخون بالا دارند چه بخورند؟

http://s8.picofile.com/file/8279583326/%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C_%DA%A9%D9%87_%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D9%88%D9%86_%D8%A8.jpg


افرادی که فشارخون بالا دارند چه بخورند؟

فشارخون بالا یکی از بیماری هایی است که مزمن تلقی می شود و ویژگی آن افزایش فشار در رگ های خونی است. متأسفانه این مساله برای بدن ایجاد مشکل می کند و باید از آن پیشگیری و نسبت به کنترل آن اقدام کرد.

از قدیم  سیر به عنوان یکی از بهترین خوراکی ها برای کنترل فشارخون بالا و سلامت عمومی بدن شناخته شده است. مصرف خام آن به کاهش میزان  کلسترول خون نیز کمک می کند. البته مواد غذایی دیگری نیز وجود دارند که به کنترل فشارخون کمک می کنند که در لینک زیر توضیح داده شده است:

 www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=344828

خانه ای 40 ساله در وسط رودخانه ای در مجارستان

http://s9.picofile.com/file/8279583392/%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87_%D8%A7%DB%8C_40_%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87.jpg

خانه ای 40 ساله در وسط رودخانه ای در مجارستان که اگر حوصله دورهمی را ندارید، جای خوبی است!!!

zendegisalam

شکست مال کسانی است که معتمد به شیطانند.

شکست مال کسانی است که معتمد به شیطانند.

امام خمینی(ره): کسی که رابطه با خدا دارد شکست ندارد؛ شکست مال کسی است که آمالش دنیا باشد. اگر آماْل غیب و ماورای غیب باشد، شکست ندارد.

شکست مال کسانی است که معتمد به شیطانند و ذخایر دنیا قلبشان را فرا گرفته است. ۴۱/۹/۱۱

خبرگزاری صدا و سیما

بودجه آموزش و پرورش و اراده ضعیف دولت برای بهبود اوضاع

بودجه آموزش و پرورش و اراده ضعیف دولت برای بهبود اوضاع

مهدی فتحی / دبیر ریاضی ناحیه یک سنندج

خبرگزاری بین المللی کُردپرس، پنج شنبه ۲ دیماه ۱۳۹۵

با نگاهی به لایحه بودجه سال 96 و سهم آموزش و پرورش از این بودجه ی پیشنهادی، به سادگی می توان متوجه شد که دولت تدبیر و امید علی رغم وعده های بیشمار خود مبنی بر حمایت از معلمان و دانش آموزان و در یک کلام؛ تعلیم و تربیت در جامعه هیچ نوع اراده ای برای بهبود اوضاعِ این وزارت خانه نداشته؛ و حتی توجه به آموزش و پرورش را از جمله ده اولویت برتر خود قرار نداده است. اینکه حسن روحانی رئیس جمهور کشور در جلسات سخنرانی خود از سهم بندی بودجه ای برای ارگان های فرهنگی غیر از آموزش و پرورش که خود را متولی تعلیم و تربیت جامعه می دانند سخن به میان آورده و ادعا می نماید که اگر بودجه این نوع نهاد ها را قطع کرده، و به آموزش و پرورش واگذار نماییم معلمان به خوبی می دانند که جامعه را چگونه تربیت کنند؟! و از آن طرف به هنگام ارائه لایحه بودجه به مجلس، سهم برخی از اینگونه نهاد ها را حتی تا هفت و نیم برابر هم افزایش داده و سهم آموزش و پرورش را اگر با نسبت تقریبی تورم بسنجیم عملا هیچ تغییری نداده است؛ نشان از این دارد که جناب روحانی نیز در حال فریفتن افکار عمومی و پرداختن به شعارهای پوپولیستی بوده، و صرفا می خواهد در سخنرانی های خود افکار معلمان و روشنفکران جامعه را به سمت خود سوق دهد؛ و حمایت این اقشار را از دولتش به دست بیاورد. همچنین ایشان با تغییر کابینه و معرفی دانش آشتیانی بعنوان وزیر آموزش و پرورش بارقه های امید را در دل معلمان کشور روشن کرد؛ و معلمان انتظار داشتند که آشتیانی طبق وعده هایی که برای گرفتن رأی اعتماد از مجلس به معلمان و نمایندگان مجلس داده بود پیش رفته و لااقل بودجه این وزارتخانه را به نسبت سال های گذشته کمی تا اندکی ارتقاء ببخشند. اما با مشاهده بودجه پیشنهادی دولت به مجلس آب سردی بر پیکره معلمان و دانش آموزان کشور ریخته شد، و این یقین حاصل گشت که تمامی شعارهای دولت و وزیر و رئیس جمهور صرفا در حد همان شعار باقی مانده و بیشتر شانتاژ رسانه ای بود. و قرار نیست هیچ تغییر محسوسی در وزارت آموزش و پرورش ایجاد گردد. گرچه با دست کاری برخی بند ها از جمله افزایش 70 درصدی سهم مناطق محروم از بودجه آموزش و پرورش تاحدودی سهم بندی در ساختار درونی بودجه این وزارتخانه بهبود یافته است. اما به نسبت بودجه اندکی که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است؛ این درصدها نیز مبالغ بسیار پایینی را شامل می شوند که در مرحله اقدام عملی حرف چندانی برای گفتن نخواهند داشت.

از سویی دیگر با بی توجهی دولت و سهل انگاری تیم اقتصادی آموزش و پرورش، مباحث مربوط به ماده 78 قانون مالیاتی که مبالغ قابل توجهی را می تواند به بودجه این وزارت خانه اضافه نماید عملا اجرایی کردن مفاد این ماده و تحت فشار قرار دادن ارگان هایی که مشمول این ماده شده و می بایست سهم خود را به آموزش و پرورش پرداخت نمایند به محاق رفته است. که در اینجا نیز از وزیر آموزش و پرورش انتظار می رفت که در این زمینه اقدامات عملی و درخورتری انجام دهند، که کوتاهی ایشان در این راستا محرز و انکار ناپذیر می باشد.

همچنین با نگاهی به سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت و تولید ناخالص داخلی ( GDP ) در کشورهایی که به لحاظ آموزشی در سطح بالایی هستند متوجه خواهیم شد که درصدی که این کشور ها از تولید ناخالص داخلی و بودجه عمومی به آموزش و پرورش اختصاص می دهند؛ اصلا با درصدی که ایران برای آموزش و پرورش اختصاص داده است قابل قیاس نبوده و با این استناد به سادگی می توان علت پیشرفت سریع این کشورها را در همه شاخص ها درک نمود. حتی با مقایسه سهم آموزش و پرورش از بودجه سال96 ، با همین سهم از بودجه سال های گذشته می توان به راحتی به اِهمال دولت و وزیر آموزش و پرورش نسبت به این وزارتخانه پی برد. در حالیکه در سال های گذشته سهم آموزش وپرورش از بودجه؛ بیش از 11 و نیم درصد بوده است، اکنون و با پایین آمدن این سهم به زیر 10 درصد می توان حدس زد که آموزش و پرورش در سال آتی اصلا اوضاع خوبی نخواهد داشت و موج ناامیدی و نگرانی از آینده در میان معلمان و پرسنل این وزارتخانه بیش از پیش خواهد شد. لذا به جهت پیش گیری از تنش های بعدی و شروع دوباره اعتراضات میدانی معلمان می بایست مجلس محترم از این کوتاهی دولت جلوگیری کرده و نمایندگان فهیم مجلس بر سر افزایش بودجه آموزش و پرورش اکیدا پافشاری کنند، و اجازه ندهند که حق موکلانشان پایمال گردد. زیرا حق آموزش و پرورش یعنی حق 13 و نیم میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم به تبع آن، تقریبا کل جامعه...

 http://yon.ir/97uK