تفاوت‌های عجیب اسنپ و تپسی با تاکسی‌های اینترنتی دنیا

تفاوت‌های عجیب اسنپ و تپسی با تاکسی‌های اینترنتی دنیا

طبق بررسی‌ها به نظر می‌رسد که شرایط و تسهیلات «اوبر» و «لیفت» به عنوان استارتاپ‌های جهانی فعال در حوزه تاکسی‌های اینترنتی با شرکت‌های تاکسی آنلاین مانند اسنپ و تپسی در کشور خودمان متفاوت است.

رانندگان اوبر و لیفت در همان ابتدا علاوه‌بر اینکه در یک قرار ملاقات از لحاظ فنی مورد بررسی قرار می‌گیرند، بیمه هم می‌شوند. ویژگی‌ای که اسنپ و تپسی هنوز نتوانستند آن را اجرایی کنند. پوشش‌دهی بیمه رانندگان اوبر و لیفت به صورت‌های مختلف است.

در حالی که اپلیکیشن فعال نباشد، تنها بیمه خودرو خود شخص عمل می‌کند. اما زمانی که اپلیکیشن فعال و راننده منتظر پیدا شدن مسافر است، اگر تصادفی در این زمان رخ دهد بیمه شخص ثالث عمل می‌کند. این بیمه خسارت‌های ۵۰ هزار تا ۲۵۰ هزار دلار را به رانندگان پرداخت می‌کند.

براساس اعلام شرکت اسنپ، این شرکت در صورت رسیدن راننده به مبدا سفر و سپس لغو سفر از سوی مسافر، مبلغ ۵۰۰ الی ۲۰۰۰ تومان به راننده پرداخت می‌کند. اما در صورتی که راننده حتی پس از رسیدن به مبدا سفر و عدم آمدن مسافر پس از چندین دقیقه، خود سفر را لغو کند، مبلغی به او تعلق نمی‌گیرد.

در تپسی در هر صورت مبلغی به راننده پرداخت نمی‌شود. حتی اگر پس از ۳۰ دقیقه مسافر سفر را لغو کند.

در حالی که در لیفت در صورتی که حتی راننده با گذشت پنج دقیقه از زمان رسیدنش به مبدأ، خود سفر را لغو کند، پنج دلار به صورت آنی به او پرداخت می‌شود.| تجارت‌نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.