برای انجام کاری در خیابان شریعتی خیابان بهشتی بودم موقع نماز مغرب شد جایی را پیدا نکردم برای نماز ایستگاه مترو قدوسی را رفتم پایین از انتظامات پرسیدم جایی برای نماز است گفت وضو داری گفتم نه گفت فقط نماز خانه داریم ؟؟؟؟؟
مملکت اسلامی ما بعد از ۴۳ سال نتوانسته حداقل در اینطور جاها که مسجدی نیست جایی درست کند که مردم مسلمان نماز را بخوانند این در حالی است ستاد اقامه نماز با آن بودجه ستاد امور مساجد و دهها نهاد فرهنگی مذهبی در کشور داریم که بعد از ۴۳ سال هنوز نتوانسته اند ابتدایی ترین ابزار مسلمانی را فراهم کنند
آیا یک جوان حق دارد از حوزه علمیه و روحانیت و مسولین کشور جمهوری اسلامی بپرسد که بعد از ۴۳ سال از انقلاب و تقدیم دهها هزار شهید و جانباز برای حاکمیت اسلام
این که از وضعیت مکانهای نمازتان
این از وضعیت حجاب و عفافتان
این از وضعیت بانکهای ربویتان
این از وضعیت اقتصادی تان
این از وضع دینداری مردمتان
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جواب :
خیر حق همچین سوالی را ندارد
اصولا تشکیل حکومت اسلامی برای این اهداف نیست ؟!!!
در زمان شاه گناه علنی بود ،زنان هرزه علنی بود مراکز مشروب علنی بود
اینها که گفتی نتیجه انتخاب غلط رئیس های جمهور کشور اسلامیمان بود ؟؟؟؟؟!!!!
الان آقای رئیسی انتخاب شده اما نمی تونه کار کند
گندکاریهای دولت گذشته را حالا حالا ها باید درست کند؟؟؟؟!!!!
خوب بالاخره وضع فرهنگی دینی اقتصادی در حکومت اسلامی مان که حاصل خون دهها هزار شهید است بعد از ۴۳ سال کی درست می شود
ببین جانم ما جنگ کردیم الان هم تحریم ها و گند کاریهای دولت گذشته
خوب جواب من ؟؟؟
جوابتو دادم
این حکومت باید زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت باشد
این حکومت باعث شد مستضعفین جهان احساس قدرت کنند
آقای مترو ما که الان چند ماه تحویل گرفته ...آقا نماز
داداش وضو داری نه اینجا فقط نماز خانه است وضو خانه نداریم ....
شهدا شرمنده ایم
اپیدمیِ فقر آموزشی
عباس عبدی
روزنامه اعتماد، ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
از بس مسایل اقتصادی و سیاسی، جامعه ما را درگیر خود کرده، از دیگر تغییرات منفی اجتماعی تا حد زیادی غافل شدهایم، بویژه حوزه آموزش را فراموش کردهایم. نمونهاش سطح مدیرانی است که برای اداره این وزارتخانه تعیین شدهاند.
از سوی دیگر در همین موضوع اموزش، مسئولین امور و حتی جامعه آن قدر درگیر مسایل صنفی معلمان هستند، که حق هم هست، متوجه خطرات کیفیت بسیار نازل آموزشی نیستند، که البته بخش مهمی از این نزول کیفی نیز مرتبط با همان مشکلات صنفی معلمان است. بخشی نیز محصول بیتوجهی و درک نادرست مدیریت جامعه از نقش آموزش بویژه آموزش ابتدایی در جامعه جدید است.
آنان غایت آموزش را در حد حفظ کردن برخی گزاره های دینی و تجربی میبینند و حداکثر خواندن و نوشتن و جدول ضرب و ریاضیات را هدف آموزش و پرورش میدانند. حضور دو ساله کرونا نیز این بحران را عمیقتر کرده است. موضوعی که آقای رییسجمهور هم روز گذشته به آن اشاره کرد. عدم حضور دانشآموزان در مدرسه و تشکیل کلاسهای درس از طریق آموزش مجازی امری ضروری بود که چون مشکلات آن را رفع نکنند، موجب افت شدید کیفیت اموزشی و نیز پرورشی میشود. بدون تردید بیتوجهی به مسأله آموزش و پرورش سیاستی فراگیر بوده و اکنون نیز هست. این یعنی آینده کشور را قربانی فقر آموزشی امروز خود میکنیم.
یکی از آثار این ادعا را در آمار کنکور سراسری میتوان مشاهده کرد. برای این منظور میان گروههای اصلی کنکور و نیز جنسیت و منطقه شرکتکنندگان در دو مقطع زمانی ۱۳۹۱ و ۱۴۰۱ مقایسه انجام میدهیم.
طی این مدت ده سال تعداد داوطلبان کنکور از ۱/۰۷ میلیون نفر به ۱/۴۹ میلیون نفر رسید یعنی ۳۹ درصد افزایش داشته است. ولی این افزایش عمدتاً به علت شرکت مکرر داوطلبان در دو گروه هنر و زبان است که از مجموع ۳۱ هزار نفر در سال ۱۳۹۱ به ۳۵۶ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ رسیده، یعنی بیش از ۱۱ برابر شده است.
توجه کنیم که داوطلبان دو گروه زبان وهنر عموماً در سه گروه اصلی ریاضی، تجربی و علوم انسانی نیز ثبت نام میکنند، و اضافه بر آن نیز در گروه هنر و زبان نیز شرکت میکنند. بنابر اگر سه رشته اصلی را مقایسه کنیم از ۱.۰۴ میلیون به ۱.۱۳ میلیون داوطلب رسیده که باز هم ۱۰ درصد افزایش داشته است.
افزایش بسیار شدید داوطلبان گروههای هنر و زبان، در عین حال که چندان بازار کار ندارند، نشاندهنده یک تغییر جدی در ذائقه و علایق فرهنگی و انگیزههای آیندهنگرانه جوانان است.
در مجموع سه گروه اصلی ریاضی، تجربی و انسانی، نسبت جنسی زن به مرد میان داوطلبان همچنان ثابت است و زنان ۶۰ درصد داوطلبان را تشکیل میدهند. ولی اگر این نسبت را برای دو گروه هنر و زبان در نظر بگیریم، به حدود ۶۸ درصد میرسد که نشاندهنده روند رو به رشد گرایش به این دو گروه بویژه نزد خانمها است.
مهمترین تفاوت در سهم داوطلبان در گروههای اصلی آموزشی رخ داده است. در سال ۱۳۹۱ از کل پنج گروه اصلی، ۲۵ درصدشان در ریاضی، ۴۲ درصد در تجربی و ۳۱ درصد در انسانی ثبتنام کرده بودند، و فقط حدود ۳ درصد در هنر و زبان. در حالی که این نسبت در سال ۱۴۰۱، برای ریاضی ۱۰ درصد، تجربی ۳۹ درصد، انسانی ۲۸ درصد و هنر ۱۱ درصد و زبان ۱۳ درصد شده است. که در مجموع افول بسیار چشمگیر گرایش جوانان به رشتههای دانشگاهی مرتبط با ریاضی، و به طور مشخص مهندسی است.
جالب است که نسبت زنان داوطلب در رشته ریاضی از ۴۱ درصد در سال ۱۳۹۱ به ۳۶ درصد در سال ۱۴۰۱ کاهش یافته که نوعی بازگشت به گذشته، در دور شدن دختران از رشته ریاضی است. به عبارت دیگر در دهه گذشته دختران با سرعت و شدت بیشتری عطای رشته ریاضی را به لقای آن بخشیدهاند و رو به سوی هنر و زبان آوردهاند، هر چند این وضعیت برای پسران نیز وجود دارد.
اگر تفاوتها را بر حسب مناطق سهگانه کشوری در نظر بگیریم حقایق بیشتری نمایان خواهد شد. زیرا نسبت داوطلبان ریاضی به تجربی و انسانی در مناطق ۱ و ۲ و ۳ کشور به کلی متفاوت است. در منطقه یک کشوری، که وضع اقتصادی بالاتری دارند، نسبت تجربیها به ریاضی حدود ۲ است، در منطقه دو، این نسبت به ۳.۶ و در منطقه ۳ کشوری به ۶.۶ میرسد. مشابه این تفاوت در نسبتهای داوطلبان گروه علوم انسانی به ریاضی نیز وجود دارد که در منطقه ۱ و ۲ و ۳ به ترتیب، برابر یک و ۲ و ۴.۴ است.
این نسبتها نشان میدهد که وضعیت رشته ریاضی در مناطق محروم در حال عقبگرد کامل است، در حالی که دانشآموزان بسیار مستعدی در آنجا وجود دارند.
یه وقت به گاو کدخدا چیزی نگید شیرش تلخ میشه!
۸۱ سند برای دروغگویی سازمان های بین المللی حقوق بشری و عاشقان غربگدا!!
در میان سر و صداهای فراوان این روزهای مدعیان آزادی و حقوق بشر و دلسوزان دروغگوی مظلومیت ملتها ، آل سعود ۸۱ نفر را گردن زد و در میان این قربانیان نوجوان نیز بود؛ اما سکوت خفت باری رسانه های دروغ پراکنی مانند بی بی سی و ایران اینترنشنال و سازمان های بین المللی حقوق بشری و حتی افراد و شخصیتهایی که این روزها برای اوکراین یقه چاک می کنند را گرفته است!
حال کدام بیانیه حقوق بشری صادر می شود؟ کدام تحریم برای آل سعود تصویب می گردد؟ کدام فدراسیون ورزشی تیم های عربستانی را تحریم می کند؟ کدام رسانه مدعی حقوق بشر و آزادی صدای ضجه های مادر نوجوان قطیفی را به نمایش می گذارد؟
در کشور خودمان نیز برخی سلبریتی ها و برخی رسانه های غربگرا برای اوکراین یقه دری کردند آیا برای "عبدالله الزاهر' نوجوان ۱۳ ساله در فضای مجازی رجز خوانی میکنند؟
اما نه؛ آل سعود گاو شیرده کدخدای غربگرایان است مگر می شود به گاو کدخدا چیزی گفت!
مقایسه نحوه حمایت از اوکراین و سکوت در برابر جنایات در عربستان و یمن و فلسطین و... توسط نظام های گوش بفرمای امریکا، همگی نشان از بی خاصیتی سازمانهای بین المللی و شعارهای توخالی حمایت از آزادی و اصول حقوق بشر است
#علی_صالحی_زاده
رونمایی از روایتی سرخ و زنانی سَرو قامت
ننه غلام ، زهرا ، ملیحه و ۶۴ زن اندیمشکی دنیایشان به کوچکی همان رخت شور خانه ای بود که حوضش سرخ می شد از لباس خونی رزمنده ها و همان بوی خون ها تلنگری می شد که چگونه فرداهایی را که این دلیران با دادن خونشان ساختند را رقم خواهیم زد؟
جزییاتی از حمله موشکی سپاه به مقر صهیونیستها
یک منبع آگاه در گفتوگو با تسنیم:
مجازات صهیونیستها با ١٠ فروند موشک نقطهزن ایرانی از خانواده موشکهای فاتح، از جمله فاتح ١١٠ انجام شده است.
مرکز محل اصابت موشکها محل اجتماع تعداد قابل توجهی از صهیونیستها بوده و با توجه به تعداد افراد حاضر در این پایگاه، احتمال تلفات انسانی این رژیم بسیار بالاست.
موشکها از منطقه شمال غرب ایران شلیک شده و تمام این موشکهای قدرتمند به هدف اصابت کرده است.
هدف اصلی موشکهای سپاه از این حمله مقر صهیونیستها بود که با مقرّ نظامی آمریکاییها فاصله دارد.
برخی شرارتهای اخیر صهیونیستها علیه ایران از خاک عراق صورت گرفته است و به همین دلیل سپاه قصد داشت این رژیم را در همان خاک نیز تنبیه کند.
قاعدتاً در صورتی که این شرارتها ادامه داشته باشد، دستکم در همان سطح و بلکه به میزانی به مراتب بالاتر و از جایی که انتظار آن را ندارند، پاسخ خواهند گرفت.