امام على علیه السلام:
لا یَکُن حُبُّکَ کَلَفا، و لا بُغضُکَ تَلَفا؛ أحبِب حَبیبَکَ هَونا ما، وأبغِض بَغیَضکَ هَونا ما
دوستى ات، [در حدّ] شیدایى و دشمنىات [مایه ]هلاکت نباشد. دوستت را به اندازه دوست بدار و دشمنت را به اندازه دشمن بدار
بحارالأنوار ج74 ص178
در انتظار انقلاب؟
اکونومیست درگزارشی بااشاره به اوضاع آشفته سعودی نوشته:مردم عربستان ، کنترل شده ترین شهروندان هستند و حکومت با استفاده از نرم افزارهای جاسوسی تحت نظرشان دارد
این نشریه درنهایت پرسیده:آیا کاراکتری مثل خمینی در سعودی ظهور خواهد کرد؟
صابرین نیوز
دبیرکل نجباء: دنیا چشمان خود را به روی جنایات آلسعود بسته است
«اکرم الکعبی» در واکنش به اعدام ۲ جوان شیعه بحرینی در عربستان سعودی، گفت دنیا از جنایات ریاض چشمپوشی کرده و این جنبش صدای ملتهای مظلوم شبهجزیره خواهد بود.
صابرین نیوز
رسانههای اسرائیلی، چهارشنبه گزارش دادند که سرویس امنیت داخلی اسرائیل، «شاباک» اعلام کرد یک مامور اطلاعاتی ایران به نام «رامبد نامدار»، با ادعای یهودیت، با چند زن اسرائیلی ارتباط گرفته و آنها را برای انجام مأموریتهای اطلاعاتی، عضوگیری کرده است.
صابرین نیوز
گناهانی که در سایه فقر هجوم می آورند
میتوان فهمید که بود و نبود عدالت در رفتار مردم تأثیر دارد، زیرا وقتی که در عقاید و اخلاق تأثیر داشت قهرآ در اعمال هم تأثیر دارد. قُلْ کلٌّ یعْمَلُ عَلی شاکلَتِهِ«۲» هرکسی مطابق آنچه که فکر میکند و عقیده دارد و مطابق حالاتی که در روحش هست عمل میکند. ریشه اعمال آدمی در روح اوست.
به گزارش شفقنا، استاد مطهری در کتاب بیست گفتار آورده است: گذشته از اینکه بیعدالتی و تفاوت و تبعیض و احساس غبن و محرومیت اجتماعی این آثار را دارد که ذکر شد، خود فقر و احتیاج ـ سببش هرچه باشد، خواه بیعدالتی یا چیز دیگر ـ یکی از موجبات گناه است؛ اگر ضمیمه بشود با احساس مغبونیت و محرومیت، دیگر بدتر؛ اگر ضمیمه بشود با حسرتکشیدنهای تجملات عدهای، باز از آن هم بدتر، آنوقت همیشه خواهد گفت :
سخن درست بگویم نمیتوانم دید که مِی خورند حریفان و من نظاره کنم
همین «نمیتوانم دید» سبب سرقتها میشود، سبب رشوهگیریها میشود، سبب اختلاسها و خیانتها به اموال عمومی میشود، سبب گناهها میشود، سبب غلّ و غشّ و تقلب در کارها میشود؛ سبب میشود که افرادی برای اینکه خود را به دستهای دیگر برسانند، رشوه بخورند، دزدی بکنند، زیر حساب مردم بزنند و همینطور…
علی (ع) به فرزند عزیزش محمد، معروف به ابن الحنفیه، درباره فقر میفرماید :
یا بُنَی اِنّی اَخافُ عَلَیک الْفَقْرَ، فَاسْتَعِذْ بِاللهِ مِنْهُ فَاِنَّهُ مَنْقَصَةٌ لِلدّینِ، مَدْهَشَةٌ لِلْعَقْلِ، داعِیةٌ لِلْمَقْتِ«۳».
فرزند عزیزم! من از دیو مهیب فقر بر تو میترسم، از او به خدا پناه ببر، فقر موجب نقصان دین است. «فقر موجب نقصان دین است» یعنی چه؟ یعنی فقر گناه است؟ نه، فقر گناه
نیست، اما فقر آدمی را که ایمان قوی نداشته باشد زود وادار به گناه میکند. بسیاری از گناهان هست که از فقر و احتیاج ناشی میگردد، لذا رسول اکرم۶ فرمود : کادَ الْفَقْرُ اَنْ یکونَ کفْرآ«۱» فقر نزدیک به سرحد کفر است. فقر، روح را عاصی و عزیمت را ضعیف میکند.