برای شاه سوال بوده که «چرا مردم سر شیرهای دستشویی و مستراحهای استادیوم صدهزار نفری را میدزدند؟»
شاهنشاه فرمودند، عجیب است که مردم، سر شیرهای دستشوییها و مستراحهای استادیوم صدهزار نفری را میدزدند. برای چه؟ نخست وزیر عرض کرد، تربیت ندارند. من عرض کردم، ممکن است، ولی مثل این که اینها را از خودشان نمیدانند، یعنی متعلق به خود نمیدانند. مثل این است که این وسائل مال غیر و متعلق به غیر است. شاهنشاه فرمودند، این که بیشتر باعث تعجب میشود. عرض کردم خیر، برخورد ما با مردم طوری است مثل این که ما قشون غالب هستیم - یعنی دستگاه هیئت حاکمه و مردم، مردم یک کشور مغلوب. شاهنشاه خیلی به دقت گوش دادند و والاحضرت اشرف هم تصدیق کردند.
یادداشتهای اسدالله علم/فروردین ۵۱
#شبهه #نماز #خلفا #امام_علی_علیه_السلام
شبهه:
آیا امام علی علیه السلام پشت سر خلفا نماز خواندند؟
پاسخ:
تذکر: بنابر قاعدهٔ الزام اگر اهل تسنن بخواهند مطلبی را بر علیه شیعه احتجاج کنند، باید به کتاب های مورد قبول شیعه استناد نمایند. زیرا که کتاب های اهل تسنن در نزد شیعیان حجیتی ندارد. با توجه به قاعده ای که بدان اشاره نمودیم، در پاسخ به این شبهه می گوییم:
ولا در روایت شیعه نقل شده است که حضرت علی علیه السلام در نماز، پشت سر ابوبکر ایستادند، ولی به او اقتدا نکردند.
امام صادق علیه السلام در این رابطه فرمودند:
«حضرت علی علیه السلام در مسجد حاضر شدند و پشت ابوبکر ایستادند؛ اما نماز را فرادی خواندند.»
(تفسیر القمی، ج۲، ص۷۸۵)
این روایت بهترین دلیل بر آن می باشد که امام علی علیه السلام اصلا ابوبکر را بعنوان شخصی عادل قبول نداشته تا در نمازش به او اقتدا نمایند.
«ابن قدامه مقدسی حنبلی» از علمای بزرگ اهل تسنن در رابطه با امام جماعتی که صلاحیت امامت ندارد می نویسد:
«اگر ماموم خواست می تواند نیت فرادی کند. ولی [به ظاهر] با امام جماعت در رکوع و سجود و قیام و نشستن همراهی کند. که در این صورت نمازش صحیح است. زیرا خودش همه افعال و شروط نماز را بصورت کامل انجام داد».
(المغنی، ج۳، ص۲۵)
ثانیا بر فرض هم اگر امام علی علیه السلام در نماز به خلفا اقتدا می نمود، باز هم بر شیعه اشکالی وارد نمی شد. زیرا بنابر فقه شیعه می توان از روی تقیه برای حفظ مصالح و دفع ضرر، در نماز به مخالفین اقتدا نمود.
[مشکات هدایت]
چگونه بر خشم خود غلبه کنیم؟
هر شخص را میتوان در نوع مواجهه با خشم، در یکی از سه دسته زیر قرار داد:
۱- کسانی که خشم خود را ابراز میکنند؛
۲- کسانی که آن را فرو میخورند؛
۳- کسانی که خشم را مدیریت میکنند؛
۴- در بین این سه دسته، بهترین روش مواجهه با خشم، مدیریت آن است. برای اینکه به عوارض عدم ابراز خشم دچار نشوید، تلاش کنید هیجانات خود را برونریزی کنید به این منظور:
۱- به طور منظم ورزش کنید.
۲- از تکنیکهای آرامسازی ذهن برای رهایی از تنشهای عضلاتیتان استفاده کنید.
۳- هنگام عصبانیت به نفسهای خود توجه کنید و سعی کنید دم و بازدمهای عمیق داشته باشید.
۴- هنگام برانگیختگی، یک لیوان آب سرد بنوشید.
۵- در تنهایی برای خودتان خشم را به کلام بیاورید. برای این کار حتی میتوانید افکار و احساسات خود را بنویسید و برای خود با صدای بلند بخوانید. به اینترتیب به شیوهای مثبت هیجان خود را برونریزی کنید.
سرکوبکردن خشم و فروخوردن آن، راه خوبی برای مهار خشم نیست. تجربه نشان داده است که سرکوبکردن خشم میتواند سبب ایجاد تنشهای فیزیولوژیکی شود که نتیجه آن بالا رفتن فشار خون و بروز آسیبهای قلبی است.
بعلت بارش برف، یخبندان و برودت شدید هوا؛فردا سه شنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰
کلیه مدارس شهری و روستایی در تمامی دوره های تحصیلی، شیفت صبح و بعد از ظهر تعطیل خواهند بود
آموزش ها تعطیل نبوده و از طریق فضای مجازی پیگیری خواهد شد
تعطیلی شامل امتحانات نهایی و هماهنگ استانی نبوده و این آزمون ها در موعد مقرر برگزار خواهد شد
در خصوص زمان برگزاری امتحانات داخلی روز سه شنبه، مدیران محترم مدارس متعاقباً اطلاع رسانی لازم را به دانش آموزان محترم انجام خواهند داد
حضور مدیران محترم و عوامل اجرایی مدارس جهت برف روبی و ... در مدارس الزامی می باشد.
روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان رودبار
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک:
توزیعکننده یا همان قصابان بازار را میچرخانند.
گفته اخبار دست قصاب است
قیمت گوشتهای در بازار
خوب در این خبر دقیق شدم
خواندم آن را گمان کنم صدبار
وحشت افتاد بر دلم ناگاه
مثل وحشت ز حمله تاتار
ناخودآگاه گفتم این «انراخ»
(جمع نرخ است شیک و پیچشدار)
چقدر خوب و نایس و اندازهند
زدهام رویشان کراش انگار
دقتم را که بیشتر کردم
درک کردم مواردی بسیار
مثل اینکه چه گوشت ارزان است
باید آن را طلب کنم به دلار
بحث چاقوی تیز قصابی ست
جان من! نیست شوخیای در کار
زهرا آراستهنیا
وطنز | بهترین شعرهای طنز