انسان در عالم برزخ همسر و خانواده خود را می شناسد؟

انسان در عالم برزخ همسر و خانواده خود را می شناسد؟

هنگامی که خدا روحی را قبض می‌کند ، روح را به شکلی همانند آنچه در دنیا داشته ،به بهشت می‌فرستد.

علامه طباطبائی در کتاب حیات پس از مرگ از قول شیخ مفید در کتاب امالی حدیثی از امام صادق (علیه السلام) نقل فرموده:

هنگامی که خدا روحی را قبض می‌کند ، روح را به شکلی همانند آنچه در دنیا داشته ،به بهشت می‌فرستد. این ارواح در آن جا می‌خورند و می‌نوشند. هنگامی که شخصی بر آنان وارد می‌گردد، آنها را به همان شکلی که در دنیا داشته اند می‌شناسند.

آیت الله دستغیب در کتاب معاد، ص ۶۰ در حدیث دیگری از امام صادق (علیه السلام) نقل می‌کند که ارواح با صفات اجساد در بستانی از بهشت قرار دارند. یکدیگر را می‌شناسند و از یکدیگر سؤال می‌کنند . هنگامی که روح تازه ای بر آن ها وارد می‌شود می‌گویند: او را رها کنید زیرا از هول عظیمی به طرف ما می‌آید (یعنی از وحشت مرگ) سپس از وی می‌پرسند: فلان کس چه شد؟ اگر بگوید : زنده بود، اظهار امیدواری می‌کنند (که نزد آن ها بیاید) ولی اگر بگوید: از دنیا رفته بود، می‌گویند :سقوط کرد (اشاره به اینکه به دوزخ رفته است) .

البته این روابط بسته به میزان آزادی عملی است که در برزخ به اموات داده می شود که آن هم رابطه مستقیمی با اعمال و رفتارهای انسان در دنیا دارد. اگر دو نفر هر دو در دنیا از جمله نیکوکاران و مومنان باشند ، در برزخ (قبر) امکان ملاقات آن ها بسیار است .در هر حال باید گفت امکان این امر با توجه به برخی شرایط و ویژگی ها وجود دارد .

منبع: حیات پس از مرگ، ص ۴۴

السلام عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ المَعصومة اشْفَعِی لَنَا فِی الْجَنَّه

https://s4.uupload.ir/files/%D8%A8%D8%A7_xppv.jpg

السلام عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ المَعصومة اشْفَعِی لَنَا فِی الْجَنَّه

امام علی(علیه السلام)

بالمَواعِظِ تَنجَلی الغَفلَةُ؛

با اندرزهاست که پرده غفلت کنار می‌رود.

غرر الحکم، ح ۴۱۹۱


اسم کامل این تروریست، «غزوان علی حسین راشد الزوبعی» است که در 1992 میلادی در بغداد متولد شده و کنیه وی «ابوعبیده بغداد» است،

https://s4.uupload.ir/files/%D8%BA%D8%B2%D9%88%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D9%84%D8%B2%D9%88%D8%A8%D8%B9%DB%8C1_w6mr.jpg

https://s4.uupload.ir/files/%D8%BA%D8%B2%D9%88%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D9%84%D8%B2%D9%88%D8%A8%D8%B9%DB%8C_i7uu.jpg

اسم کامل این تروریست، «غزوان علی حسین راشد الزوبعی» است که در 1992 میلادی در بغداد متولد شده و کنیه وی «ابوعبیده بغداد» است، الزوبعی در مه سال 2007 میلادی با گروه تروریستی داعش بیعت کرد و در یگانی برای هدف قرار دادن نیروهای امریکایی فعالیت می‌کرد که به دنبال آن در اواخر همان سال از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و به زندان کروبر افتاد اما در اواخر سال 2008 میلادی از زندان آزاد شد.

الزوبعی در اوایل سال 2010 میلادی در ولایت بغداد و مشخصا منطقه الکرخ جنوبی به همکاری با داعش ادامه داد و به سرکردگی یگان حمله به نیروهای امنیتی از طریق ترور، چسباندن بمب به خودروها گمارده شد اما وی دوباره در اواسط سال 2011 میلادی درمنطقه الدوره توسط اداره مبارزه با جرایم دستگیر شد.

الزوبعی در سال 2013 میلادی یکی از افرادی بود که از زندان ابوغریب فرار کرد و ضمن پیوستن به تروریست ها و دیدن آموزش‌های نظامی و شرعی به کوه‌های حمرین رفت.

پیش از تسلط داعش بر شهر موصل در ژوئن سال 2014 میلادی، وی به همراه مجموعه خود وارد موصل شد و علیه نیروهای امنیتی عراقی عملیات‌هایی انجام داد، وی به هنگام درگیری‌ها با نیروهای امنیتی از ناحیه پا زخمی و به مدت 6 ماه بستری شد و پس از آن در اوایل سال 2016 میلادی به ولایت بغداد منتقل شد و مسئول یکی از یگان‌های بمب‌گذاری شد.

از جمله مهم‌ترین عملیات‌های تروریستی مرتبط با وی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1: انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه الکراده در تاریخ 3/7/2017 .

2: نظارت بر دو انفجار همزمان در مرکز خرید النخیل در بغداد در تاریخ 30/5/2017 که انفجار نخست از طریق فردی که کمربند انتحاری بسته بود، روی داد و انفجار دوم از نوع خودروی بمب‌گذاری شده بود.

3: انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در بغداد در تاریخ 30/5/2017.

4: انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه الشواکة در نزدیکی سازمان بازنشستگی در تاریخ 30/5/2017 میلادی.

در انفجار یک خودروی انتحاری در منطقه تجاری الکراده الکراده بغداد که در ۳ ژوئیه سال 2016 میلادی روی داد، بیش از 115 شهروند عراقی به شهادت رسیده و نزدیک به 200 نفر دیگر زخمی شدند.

مایه عبرت تاریخ!

https://s4.uupload.ir/files/%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87_8hhh.jpg

مایه عبرت تاریخ!

تاریخ معاصر ایران پر از تجربه برای کسانی است که دلبسته به غرب هستند؛ از ابتدای مشروطه تا حال هرگاه سیاسیون به غرب اعتماد کردند، چیزی جز زیان برای کشور در پی نداشت.

#نقد_ها_و_چالش_ها #میلاد_پیامبر

#نقد_ها_و_چالش_ها #میلاد_پیامبر

وهابیت منکر شادمانی در روز میلاد پیامبر

خداوند متعال در سوره مبارکه «یونس آیه شریفه ۵۸ » می فرماید:

«قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَٰلِکَ فَلْیَفْرَحُوا...»

ترجمه: « بگو: به فضل و رحمت خدا باید خوشحال شوند...»

بر اساس این آیه مسلمانان به خاطر فضل و رحمتی که خداوند به آنان داده است، می توانند اظهار فرح و خوشحالی نمایند. یکی از مصادیق بارز و مهم فضل و رحمت خداوند، وجود نازنین پیامبر اکرم می باشد. که خداوند ایشان را در قرآن به عنوان «رحمة للعالمین» معرفی می نماید. که مسلمانان می توانند به خاطر چنین نعمت بزرگی اظهار شادمانی کنند.

و از طرفی یکی از روزهایی که مسلمین می‌توانند به خاطر چنین نعمتی اظهار خوشحالی نمایند، روز «میلاد» پیامبر اکرم می باشد. روزی است که حتی شخص رسول الله هم به آن توجه داشته و به آن اهمیت داده اند. در کتاب «صحیح مسلم» که جایگاه زیادی در نزد وهابیت دارد، در صفحه۵۱۹ روایتی نقل شده است که از رسول الله در مورد روزه‌ ی روز دوشنبه پرسیده شد، فرمودند: «روزی است که در آن متولد شده ام، و در آن مبعوث گردیده یا قرآن بر من نازل شده است».

توجه پیامبر به روز میلادشان نشان می دهد که چنین روزی آنچنان دارای اهمیت بوده، که روزه گرفتن در آن روز به خاطر ولادت پیامبر مستحب می باشد.

با توجه به آیه ذکر شده و اهمیت داشتن روز میلاد پیامبر اکرم در نزد ایشان، چرا وهابیت همانند سایر مسلمانان در چنین روزی اظهار خوشحالی و شادمانی نمی کنند