پیکر خبرنگاران فقید ایسنا و ایرنا فردا تشییع میشود
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر خبرنگاران ایسنا و ایرنا که در سانحه واژگونی اتوبوس در آذربایجان غربی جان باختند، صبح فردا در قطعه نام آوران بهشت زهرا برگزار می شود.ایرنا
امام صادق(ع):
ثواب صدقه در شب و روز جمعه هزار برابر است.
مستدرک الوسائل، ج۶، ص۱۰۶
رسول خدا(ص):
هیچ گاه مالى بر اثر صدقه دادن کم نشده است. پس عطا کنید و نترسید.
من لایحضره الفقیه، ج۴، ص۳۸۱
شما مخاطبان گرامی میتوانید صدقات و کمک های خود را از طریق لینک زیر هدیه دهید و از ثواب و برکات آن بهرهمند شوید.
با صدقات جمع آوری شده، به نیت سلامتی امام زمان(ع) و شفای همه بیماران، گوسفند قربانی میشود و گوشت آن بین نیازمندانی که توسط شبکۀ معتمدین محلی ما شناسایی شدهاند، توزیع خواهد شد.
ونیز جهت کمک به خانوادهای نیازمند که درتعمیر یاخرید کولر گازی مشکل دارند .
یاپمپ آب که بدون پمپ آب اصلا آب نیست هزینه خواهد گردیدو ......
اجرکم عندا...
شماره کارت بانک صادرات
بنام احمدعباس زاده
6037697457025242
مر کز نیکو کاری
*موکب خدام الحسین( ع )*
افشای برخی عوامل مرتبط با پرونده ترور شهید سلیمانی و حبس برای افشاکننده
دادگاهی در آمریکا یک مترجم زن آمریکایی ۶۲ ساله به نام «مریم طه تامپسون» را که با پنتاگون کار میکرد و ادعا شده به دادن اطلاعات به یک فرد مرتبط با حزبالله لبنان اعتراف کرده است، به ۲۳ سال زندان محکوم کرد.
تامپسون گفته اسامی دستکم هشت نفر از خبرچینهای ارتش آمریکا در عراق را پس از ترور شهید سلیمانی به یک فرد مرتبط با حزبالله لو داده است. او اطلاعاتی نیز از تاکتیکهای ارتش آمریکا را به این فرد ارائه داده است./ دکترسلام
#شبهات #اصحاب #تقطیع_روایت
شبهه:
مدح اصحاب پیامبر در کتاب شیعه:
...مردی از امام صادق پرسید (یا بن رسول الله! ما تقول فی حق أبی بکر وعمر؟ فقال علیه السلام: إمامان عادلان قاسطان، کانا على الحق، وماتا علیه، فعلیهما رحمة الله یوم القیامة»
(إحقاق الحق للشوشتری: (1/161)).
(ای فرزند رسول الله در مورد ابی بکر وعمر چه می گویید؟فرمودند آنها امامانی عادل بودند وبر حق بود وبر عدل وحق هم وفات کردند بر آنها رحمت خداوند باشد تا قیامت).
برگرفته شده از کانال وهابی در فضای مجازی
آیا چنین مطلبی صحیح می باشد؟
مخالفین شیعه برای خوب جلوه دادن رابطه بین اهل بیت علیهم السلام با خلفاء، از هر روایت ضعیفی حتی با استفاده از تقطیع کردن روایات سعی می کنند چنین مطلبی را ثابت نمایند. از جمله روایاتی که مخالفین شیعه آن را تقطیع کرده و کاملا بازگو نمیکنند، روایت «إمامان عادلان قاسطان» می باشد. ما روایت را بصورت کامل از همان منبعی که به آن ارجاع دادند را ذکر می نماییم و نشان خواهیم داد به خاطر اینکه صدر و ذیل روایت که به نفع مخالفین نبوده است را تقطیع نمودند.
ترجمه روایت:
«شخصی از مخالفین، از امام صادق علیه السلام پرسید:
نظرتان در مورد عمر و ابوبکر چیست؟ حضرت در جواب فرمودند:
«هما کانا إمامان عادلان قاسطان کانا على الحق، وماتا علیه، فعلیهما رحمة الله یوم القیامة»
هنگامی که آن شخص از مجلس خارج شد، شخصی از شیعه از حضرت سوال نمود: یا ابن رسول الله! از آنچه که درباره ابوبکر و عمر فرمودید خیلی تعجب نمودم.
حضرت فرمودند: آری، آن دو امام اهل آتش اند. همان گونه که خداوند سبحان میفرماید:
«و آنان را امامانی قرار دادیم که به آتش دوزخ فرا میخوانند» (القصص، آیه ۴۱)
و اما اینکه آن دو قاسط بودند در این رابطه خداوند متعال میفرماید:
«و امّا قاسطان و ظالمان هیزم دوزخند! » (الجن،آیه ۱۵)
و اما اینکه آن دو نفر عادل هستند یعنی از حق عدول کرده و مخالفت کرده اند. همانگونه که خداوند در قرآن میفرماید:
«کافران برای پروردگارشان شریک و همتا قرار می دهند.»(الانعام، آیه ۱)
و مراد از حق امیر المومنین علیه السلام می باشد که آن دو با او مخالفت کرده و حقش را غصب نمودند.
و مراد از این که آن دو تا آخر بر این راه باقی ماندند و از دنیا رفتند این است که، آن دو تا آخر بر عداوت و دشمنی خود باقی ماندند، بدون این که پشیمان از کار خود باشند.
و مراد از رحمت خداوند، رسول الله صلى الله علیه و آله است که «رحمة للعالمین» بود. و آن حضرت در آن دنیا دشمن آن دو و انتقام گیرنده از آنها خواهد بود».
نکات:
سند:
بر اساس تحقیق انجام گرفته، قدیمی ترین کتبی که این روایت را ذکر نمودند، کتاب «مثالب النواصب» ابن شهر آشوب و «أسرار الامامة» عماد الدین طبری و بعد از اینان افرادی همچون قاضی نور الله در کتاب «إحقاق الحق» به این روایت اشاره می نمایند. که همگی آنان هیچ گونه سندی برای این روایت ذکر نمی کنند. بنابراین سند روایت ضعیف می باشد.
متن:
بر اساس ابتدای متن روایت هنگامیکه فردی از مخالفین امام صادق از حضرت در مورد ابوبکر و عمر می پرسد. در جواب حضرت به خاطر تقیه سخنی دو پهلو می گویند و آنان را «امام، عادل و قاسط» معرفی می نمایند. ولی هنگامی که به تمامی کتب نام برده در بالا مراجعه می نماییم مشاهده میکنیم، هنگامیکه آن شخص از مجلس بیرون می رود، حضرت منظور خودشان را از این کلمات آشکار می سازند و با استناد به آیات قرآن کریم می فرمایند:
1 منظور از «امامان» یعنی امامان دعوت کننده به آتش اند.
2 منظور از «قاسطان» یعنی ظالمان که هیزم جهنم اند.
3 منظور از «عادلان» یعنی عدول کنندگان از حق می باشند. / مشکات هدایت
#نقد_ها_و_چالش_ها #توهین_به_پیامبر
بزرگترین توهین به پیامبر(۴)
یکی دیگر از توهین ها و تهمت هایی که در منابع معتبر اهل تسنن در رابطه با پیامبر اکرم وجود دارد، «نسبت فراموشی» به شخصیت مقدس ایشان در موارد متعدد می باشد. به سه نمونه از این موارد اشاره می نماییم:
1 فراموش کردن رکعات نماز:
«عبد الله بن مسعود گفت: رسول خدا پنج رکعت نماز خواند. گفتیم: ای رسول خدا! آیا در نماز افزوده شده است؟ رسول خدا فرمود: چطور؟ گفتند: پنج رکعت نماز خوانده اید. فرمود: من نیز همچون شما بشرم. به یاد می آورم همان گونه که شما به یاد می آورید و فراموش می کنم همان گونه که شما فراموش می کنید».
(صحیح مسلم، ص۲۵۸)
2 فراموش نمودن تشهد نماز:
«ابن بحینه میگوید: پیامبر اکرم در رکعت دوم نماز ظهر ایستادند و تشهد را فراموش کردند؛وقتی نماز تمام شد دو سجده سهو بجا آوردند و سلام دادند».
(سنن ابن ماجه، ج۱، ص۲۱۴)
3 فراموش نمودن آیات قرآن توسط پیامبر:
«عایشه نقل می کند: پیامبر شنید مردی داخل مسجد قرآن می خواند و فرمود: خدا رحمتش کند که آیه چنین و چنان را بیادم آورد که از فلان و فلان سوره ساقطشان کرده بودم را بیادم آورد».
(صحیح البخاری، ص۶۴۵)
[In reply to مشکات هدایت]
سوال:
هنگامیکه مردم در زمان پیامبر و بعد از ایشان موارد متعددی از فراموشی پیامبر اکرم را ببینند و بشنوند، آیا حق ندارند که در اصل نبوت پیامبر و دیگر دستورات دینی دچار شک و تردید شوند، و موجب سلب اعتماد آنان از پیامبر اکرم شود؟
آیا کسی از مردم حق ندارد که بگوید پیامبر اکرم در بقیه دستورات دینی هم دچار فراموشی و اشتباه شده است؟
آیا غیر مسلمانان و ملحدین با استفاده از این احادیث اهل تسنن، نمی توانند اصل نبوت پیامبر و دستورات دینی را زیر سوال برده و بازیچه دست خود قرار دهند؟
در آیات متعددی همچون سوره نساء آیه ۸۰ (مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ، کسی که از پیامبر اطاعت کند، خدا را اطاعت کرده)و سوره نساء آیه ۵۹ (أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ) خداوند دستور به اطاعت محض و مطلق نسبت به پیامبر اکرم می دهد.
چطور می توان پذیرفت که خداوند دستور به اطاعت مطلق از پیامبر را می دهد ولی از طرفی دیگر پیامبر دچار اشتباه و فراموشی های متعدد شود؟مشکات هدایت