انتظارتان از این سفر کم نباشد
#اربعین_و_ظهور
اینکه خدا واقعاً از شما قبول کند، خیلی مهم است. میدانید اگر خدا این سفر معنوی را -در آن درجۀ عالیاش- از شما قبول کند، به کجا میرسید؟
در این صورت، دیگر شما یک سفر ظاهری نکردهاید. اگر خدا از شما قبول کند، تحت حفاظت خدا قرار میگیرید، دیگر شیطان غلط میکند به شما نزدیک شود! انتظارتان از این سفر معنوی و قدسی، اصلاً کم نباشد.
اینقدر با قلبتان اصرار کنید که «خدا مرا بپذیر!» اصرارهای شما را میشنوند و میشمرند.
ما که مثل حضرت ابراهیم(ع)، اسماعیلی نداریم که به قربانگاه ببریم -و امر به قربانی هم نداریم- پس چهکار کنیم؟ با شنیدن روضههای حسین(ع) زجر بکشید و شرمندۀ حسین(ع) بشوید، این شما را بالا میبرد. ابراهیم(ع) هم وقتی نتوانست اسماعیلش را قربانی کند، دلش گرفت و عرض کرد: خدایا! من که قربانی ندادم! خدا فرمود: فرزند خودت برایت عزیزتر است، یا فرزند آخرین پیامبر؟ گفت: فرزند آخرین پیامبر. خدا کربلا را نشانش داد، و ابراهیم(ع) آنقدر سوخت و گریه کرد... (خصال/۵۹/۱)
استاد پناهیان
مسیر #نجف_کربلا /اربعین۹۴
راه اندازی ۱۰۰ روستا بازار در خراسان رضوی تا پایان سال جاری
مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: ۸۷ روستا بازار در کل کشور تشکیل شده که ۴۳ روستابازار مربوط به خراسان رضوی قرار دارد. درحال حاضر بیشترین روستا بازار در کشور مربوط به استان است. همچنین ۱۰۰ روستابازار دیگر تا پایان سال در خراسان رضوی راهاندازی خواهد شد.
ایسناخراسان
#خیانت_قلم #توسل #تحریف_کتب_اهل_تسنن
تحریف توسل در کتب اهل تسنن(۲)
در هفته گذشته گزارشی از تحریف وهابیون درباره یکی از متون مربوط به جواز توسل در کتب اهل تسنن ارائه کردیم. در این هفته نیز به نمونه ای دیگر از این گونه تحریفات اشاره می نماییم.
ابن قیم جوزیه شاگرد ابن تیمیه، در کتابی به نام «اجتماع الجیوش الاسلامیة» که با موضوع بیان نظرات بزرگان اهل تسنن پیرامون موضوعات صفات خداوند و... نوشته شده است، جمله ای را از «ابن حداد شافعی» (متوفای ۳۴۵ق) نقل می کند که به شرح زیر است:
«وَنَسْتَغْفِرُ اللَّهَ لَهُمْ وَنَتَوَسَّلُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بهِم»
ترجمه: «ما (اهل سنت) برای صحابه، همسران و آل پیامبر، از خداوند طلب مغفرت نموده و همچنین بواسطه ایشان به خداوند متوسل می شویم.»
این جمله که در نسخه های خطی و برخی از نسخه های چاپی به همین صورت آمده است، بیانگر اعتقاد «ابن حدّاد» به موضوع توسل می باشد. اما در کمال تعجب می بینیم که در برخی از نسخه های چاپی، کلمه «بِهِم»به کلمه «بِاتِّبَاعِهِمْ» تغییر یافته است. معنای جمله بر اساس این تحریف چنین است:
«ما بواسطه پیروی از ایشان به خداوند متوسل می شویم !!»
از آنجا که وهابیت توسل به جایگاه و مقام بزرگان را قبول ندارد، به راحتی این متن را تحریف کرده و با جسارت هرچه تمام تر نظر «ابن حداد شافعی» را تغییر داده است. نکته جالب آن است که محقق یکی از چاپ ها، برای تحقیق کتاب به ۳ نسخه اعتماد نموده است. او پس از تحریف این کلمه، در پاورقی اشاره می کند که در هر سه نسخه، کلمه «بِهِم» آمده است. اما چون این عقیده (از منظر وهابیت) اشتباه است، به این صورت تغییر کرده است!!
مهم تر از این تحریفات، سؤالی ست که باید در ذهن هر مخاطب منصفی پدید آید:
شبکه های وهابی ادعا می کنند که هیچ مذهبی به نام وهابیت وجود ندارد. آن ها خود را جزئی از اهل تسنن می دانند. اگر این گونه است، پس چرا عقیده این افراد در این موضوعات مانند سایر مذاهب اهل تسنن نیست؟
مشخصات نسخه خطی: نسخه کتابخانه چستربیتی هلند، به شماره ۳۳۰۵. تاریخ نسخ: قرن ۹ هجری
مشکات هدایت به همت استاد جلال رضایی
انواع برخورد انسان با نعمتهای دیگران...
آدم وقتی می بیند که دیگران نعمتی دارند، مثلاً یک کسی خانه، ماشینی، درآمدی، شکلی، جهیزیه ای، تجارت موفقی دارد، در انتخابات رأی می آورد و... چهار رقم برق او را میگیرد:
1 «غبطه» می خورد.
می گوید: خوب نعمت دارد، الحمدلله! خدایا تو که به او دادی، نوش جانش! به من هم بده! این مثبت فکر می کند. به قول سیاسیون برد برد است.
2 «حسادت» می کند.
میگوید: من ندارم، ان شاء الله او هم نداشته باشد. این فکر منفی است. باخت باخت است.
3 «بخل» می ورزد.
می گوید: من داشته باشم، او نداشته باشد. این هم بد است.
4 «ایثار» می کند.
می گوید: او داشته باشد، من نداشته باشم. مثل مادری که پتو را از روی خودش برمی دارد و روی بچه اش می اندازد. می گوید من سرما بخورم طوری نیست، این بچه سرما نخورد.
ما باید حساب کنیم که خداوند اگر چیزهایی به دیگران داده است، در عوض چیزهایی دیگری به ما داده است که به آن ها نداده است. «نَحْنُ قَسَمْنا بَیْنَهُمْ مَعِیشَتَهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا» (زخرف/32) «ما معیشت آنان را در زندگى دنیا میانشان تقسیم کرده ایم»
کربلایی