۲۵۰ هزار دانشآموز اتباع از شبکه شاد جاماندند
رئیس مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش: از ۵۰۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی ۲۵۰ هزار نفر ابزار لازم برای اتصال به شاد را ندارند و ۳۰ هزار موبایل توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در حال تامین است.
tn.ai/2375327
TasnimNews
شهادت امام عسکری(علیهالسّلام) در جوانی نشانه اوج فعالیت تشکیلاتی شیعه بوده است
آیتالله خامنهای: علّت اینکه این سه امام یعنی امام جواد و امام هادی و امام عسکری (علیهمالسّلام) از مدینه یکسره آورده شدند به عراق و در عراق هر سه ماندند و در عراق هر سه شهید شدند و دفن شدند و در جوانی هم کشته شدند، همین بود که تشکیلات شیعه در زمان این سه امام به اوج قدرت خودش رسیده بود.
همرزمان حسین(علیهالسّلام)، ص۳۴۹.
arbaeen_ba_shoma
حکمت 124 : روانشناسى زن و مرد (علمى، اخلاقى)
وَ قَالَ [علیه السلام] غَیْرَةُ الْمَرْأَةِ کُفْرٌ وَ غَیْرَةُ الرَّجُلِ إِیمَانٌ .
درود خدا بر علی(ع)، فرمود : غیرت زن ، کفر آور است(زیرا لازمه اش حرام دانستن و حسادت و ممانعت با،ازدواج مرد با زنان متعدد است، در صورتی که خداوند آن را حلال شمرده)
و غیرت مرد نشانة ایمان اوست(زیرا این عمل باعث می شود مرد،از حرام الهی(زنا و...)دوری کند)
arbaeen_ba_shoma
برگزاری کلاس مجازی دانشآموزان کنار جاده!
دانشآموزان شهرستان رودبار بخش بلوکات، گوشی هوشمند در اختیار دارند اما باید به لب جاده که فقط در آنجا اینترنت قابل دسترسی است بیایند تا بتوانند از آموزش مجازی استفاده کنند.
تاثیر مخرب همراهی والدین در تقلب کردن دانش آموزان
یک روانشناس با اشاره به همراهی برخی والدین در تقلب کردن دانش آموزان هنگام پرسش و پاسخ مجازی، گفت: والدین باید توجه داشته باشند که دانش آموز کنونی، شهروند آینده این جامعه است و از این رو آموزش کنترل درونی به دانش آموز و عدم تقلب در هنگام نبود کنترل بیرونی در آموزش مجازی، امری مهم محسوب میشود.
این روانشناس معتقد است که والدین باید در هنگام تقلب کردن فرزند او را تنها بگذارند و به او در این راه کمک نکنند چراکه تقلب کردن یا تقلب نکردن نوعی قانونمندی در منزل است و رقتار والدین پایبندی به این قوانین را نشان میدهد.
طلوعی افزود: در آموزش مجازی و پرسش و پاسخ مجازی دانش آموزان، تقلب کردن به دلیل حذف کنترل بیرونی و نظارت مستقیم آموزگار، درصورتی که از پیش به دانش آموز مسئولیت پذیری و نحوه کنترل درونی آموزش داده نشده باشد، امری طبیعی است.
این روانشناس اظهار کرد: در شرایط کنونی که آموزش به صورت مجازی انجام میشود نظام آموزشی، آموزگاران و والدین باید مدیریت رفتاری دانشآموزان را یاد بگیرند چراکه با حذف نظارت بیرونی از سوی آموزگاران، کنترل بیرونی حذف میشود و در نهایت دانش آموز به تقلب روی میآورد.
به گفتهی وی، با حذف کنترل بیرونی تنها عاملی که منجر به عدم تقلب دانش آموز و مسئولیت پذیری وی در قبال آموزش میشود، کنترل درونی اوست که به آموزش از طرف والدین و نظام آموزشی نیاز دارد.
طلوعی با اشاره به اینکه اگر والدین مهارتهای فرزند پروری را آموزش دیده باشند به راحتی میتوانند فرزندی مسئولیت پذیر تربیت کنند، ادامه داد: این مسئولیت پذیری کمک میکند تا کنترل درونی جایگزین کنترل بیرونی شود و دانش آموز با مسئولیت پذیری از تقلب خودداری کند. همچنین پروسه تقلب کردن در صورتی برای دانش آموز طبیعی محسوب میشود که این آموزشها از پیش به او داده نشده باشد.
این روانشناس درباره نحوه برخورد والدین و آموزگاران با تقلب کردن دانش آموز، گفت: در صورتی که آموزگاران و والدین متوجه تقلب دانش آموز شدند، به هیچ عنوان نباید تقلب کردن او را یادآوری کنند، راه حل آن نیز با توجه به سن دانش آموز متغیر است برای مثال برای کودکان میتوان از تکنیکهای بازی درمانی و قصه گویی خلاق استفاده کرد.
به گفتهی طلوعی، والدین پس از اینکه متوجه تقلب کردن فرزند خود میشوند میتوانند به راحتی از موضوع عبور کنند اما نباید در آموزش کنترل درونی و عدم تقلب او سهل انگاری کنند.
وی افزود: والدین در ابتدا میتوانند فرزند و تقلب او را نادیده بگیرند چراکه نایده گرفتن تنبیهی برای فرزند محسوب می شود. والد با نایده گرفتن به کودک تلنگر می زند که برایم مهم نیست. کودک پاداش منفی دریافت میکند و این پاداش منفی همراه با بی تفاوتی به مرور به کودک میفهماند که در حال طی کردن مسیر اشتباهی است.
خبرنامه_فرهنگیان
با ما بروز باشید.
newsfarhangi