«حاضرم ثواب ۷۰ سال نماز شبم را، با یک شب مراقبت شما از بیماران عوض کنم»

https://uupload.ir/files/sz54_%D8%AD%D8%A7%D8%B6%D8%B1%D9%85.jpg

«حاضرم ثواب ۷۰ سال نماز شبم را، با یک شب مراقبت شما از بیماران عوض کنم»

این جمله را حکیم و عارف و فیلسوف معاصر، علامه طباطبایی، نویسنده‌‌ی تفسیر المیزان خطاب به یک "پرستار" گفته است.

کاش ما هم در این روزهای سخت، به فکرِ کادرِ درمانیِ خسته از کرونا باشیم.

Habiliyan

شماری از روستاهای شهرستان #آوج واقع در #قزوین، فاقد شبکه #اینترنت بوده و....

https://uupload.ir/files/mpp4_%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C.jpg

شماری از روستاهای شهرستان #آوج واقع در #قزوین، فاقد شبکه #اینترنت بوده و #دانش_آموزان این روستاها برای دسترسی به اینترنت به بالای کوه و تپه ها مراجعه می کنند امابه علت فرا رسیدن فصل سرما دیگر نمی توانند دست به چنین اقدامی بزنند و از تحصیل بازمانده‌اند.

 

کنت لوکا گائتانی لاواتلی دوست شهید ادواردو آنیلی بود..

https://uupload.ir/files/pftk_%DA%A9%D9%86%D8%AA_%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%A7.jpg

کنت لوکا گائتانی لاواتلی دوست شهید ادواردو آنیلی بود او فرزندمالک کارخانه‌های شراب ایتالیا و دوست صمیمی شهید آنیلی بود که شیعه شد و مانند آنیلی بطرز مشکوک به قتل رسید

زندگی جز مبارزه برای عقیده نیست

Habiliyan

کنت لوکا گائتانی لاواتلی دوست شهید ادواردو آنیلی بود او فرزندمالک کارخانه‌های شراب ایتالیا و دوست صمیمی شهید آنیلی بود که شیعه شد و مانند آنیلی بطرز مشکوک به قتل رسید

زندگی جز مبارزه برای عقیده نیست

Habiliyan

خدا اعجاز انبیا، اوصیا، اولیا و علما را هم اگر مصلحت بداند، ظاهر می‌کند؛ کما اینکه در سامره کرد.

https://uupload.ir/files/hoi_%D8%AE%D8%AF%D8%A7.jpg

خدا اعجاز انبیا، اوصیا، اولیا و علما را هم اگر مصلحت بداند، ظاهر می‌کند؛ کما اینکه در سامره کرد. کأنه همه در معرض طاعون بودند و همه‌گیر شده بود. آقا سید محمد فشارکی رضوان‌الله علیه با آن کراماتش و مقامات علمیه و عملیه، گفت: «من بر همه شیعه حکم می‌کنم که سه روز روزه بگیرند ـ البته روزه مظنونم است و یقینی نیست ـ و در این سه روز، زیارت عاشورا را بخوانند؛ خداوند به واسطه این کارشان، این بلا را از شیعه رفع می‌کند.»

اهل سامرا دیدند فوج فوج از غیر شیعه وفات می‌کنند، ولی یک نفر از شیعه وفات نمی‌کند. البته یک نفر در تمام جمعیت شیعه وفات کرد، ولی نه به طاعون. یک پاره‌دوزی به یک مرض دیگری وفات کرد والا احدی به طاعون وفات نکرد و این‌ها تعجب کردند که این چه بلایی است که مخصوص غیر شیعه است و فوج فوج از غیر شیعه، به طاعون وفات می‌کنند.

لذا آن‌ها می‌آمدند در صحن عسکریین علیهم السلام و می‌گفتند: «یَا عَلِیٌ الهَادِی، نُسَلِّمُ عَلَیْکَ، مِثْلْ مَا یُسَلِّمُ الشِیعَة»؛ هر طوری که شیعه سلام می‌کنند، ما هم به همان نیت و همان طور سلام می‌کنیم، درباره ما هم شفاعت بکن، کما اینکه شیعه را می‌بینیم که با طاعون کشته نمی‌شوند. کأنه در طاعون نوشته شده بود: «برای غیر شیعه». این هم از اعجاز است.

ملاحظه می‌کنید؟ با اینکه حقانیت روشن بود، ولی ایمان نمی‌آوردند و ریشه مطلب را که زیارت عاشورا بود، دنبال نمی‌کردند.

Habiliyan

مگر ثواب زیارت سیدالشهدا از ما مذخور نیست؟! ما می‌دانیم چه خبر است؟!

https://uupload.ir/files/qskw_%D9%85%DA%AF%D8%B1_%D8%AB%D9%88%D8%A7%D8%A8.jpg

مگر ثواب زیارت سیدالشهدا از ما مذخور نیست؟! ما می‌دانیم چه خبر است؟! می‌دانیم روایاتی را که درباره زیارات سیدالشهدا در نیمه شعبان و در شب عاشورا و این‌ها هست، به کجاها رسیده؟! هیچ می‌توانیم بگوییم «کَانَ کَمَنْ زَارَ اللَّهَ فِی عَرْشِه‏؛ کسی که امام حسین علیه السلام را در حالی زیارت کند که به حق آن حضرت متوجه است، گویا خداوند را در عرش زیارت کرده است» یعنی چه؟!

یا مثلاً [اینکه در احادیث درباره] زیارت عاشورا آمده «جَاءَ یَوْمَ القِیَامَة مُلَطَّخاً بِدَمِهِ فِی اصْحَابِ الحُسَیْنَ» (در روز قیامت آغشته به خون خود در میان اصحاب حسین علیه السلام محشور می‌شود). سید بن طاووس از این هم بالاتر نقل کرده است «مُلَطَّخاً بِدَمِ الحُسَیْنِ» (آغشته به خون حسین علیه السلام محشور می‌شود).

چه عرض بکنیم؟! ما این‌ها را می‌فهمیم؟! چیست که ثوابش برای ما مذخور نیست؟ همین بکاء (گریه) برای سیدالشهدا علیه السلام ثوابش چیست؟! می‌توانیم برایش حدی که دیگر از آن بالاتر نیست بگوییم؟! حدی نیست که!

به حدی است بکاء که [در روایت] می‌گوید همین که اشک مختصری آمد، اذن دخول سیدالشهدا است و چه‌بسا جاهای دیگر هم [بنا به] الغاء خصوصیت، همین باشد؛ «الدَّمْعَةُ عَلامَةُ الْاِذْنِ»؛ داخل بشو. از چشم من اشک بیاید، چه ربطی دارد به اینکه آن‌ها اذن داده‌اند؟! هیچ معلوم است که چه هست قضایا؟!

Habiliyan