(زنگ سلامت) علائم کرونا در کودکان چیست؟

http://uupload.ir/files/gl2_%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85.jpg

علائم کرونا در کودکان چیست؟

محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران معتقدند با توجه به شواهد موجود، کودکان مبتلا به کووید-۱۹ معمولا بدون علامت هستند و در صورت علامت‌دار شدن علائم مختلفی از جمله تب و سرفه از خود نشان می‌دهند/ایسنا

آفتاب کرمانشاه

Aftabkshir

در این شب ها چی از خدا باید بخوایم؟ دعای خاص امشبتون چیه؟

http://uupload.ir/files/zc9_%D8%AF%D8%B1_%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpg

در این شب ها چی از خدا باید بخوایم؟ دعای خاص امشبتون چیه؟

در حقیقت انسان در همه امور محتاج خداوند هست و برای برآورده شدن حاجت نباید متکی به وسایل و وسایط عادی و ظاهری باشه.

تمامی این وسایل مخلوقات خداوند هست و با قدرت خداوند متعال قابل قیاس نیست.

هر چه هست از خداست، هر چند خداوند نعمت‌های خودش رو با واسطه به بندگان می‌رسونه.

در آستانه این شب بزرگ از همه شما عزیزان طلب دعا داریم.

براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا تمامی مدارس در همه مقاطع تحصیلی در سراسر کشور از فردا

براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا تمامی مدارس در همه مقاطع تحصیلی در سراسر کشور از فردا  به مدت یک ماه به صورت داوطلبانه با رعایت دستور العمل های بهداشتی  باز می‌‌شوند.

irinn_channel

روایت_رمضان شبهای قدر (بخش پنجم)

روایت_رمضان

شبهای قدر (بخش پنجم)

چرا شیعه شبهای ۱۹، ۲۱ و ۲۳ و اهل سنت شبهای ۲۳ و ۲۷ را شب قدر می‌دانند؟

به خاطر ممنوعیت نقل و کتابت احادیث از طرف خلیفه اول، این موضوع سبب اختلاف احادیث بین شیعه و اهل سنت شده هست.

منظور از سنت: سنت در نزد اهل تسنن به قول، فعل و تقریر پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه وآله ـ اطلاق شده و در نظر شیعه علاوه بر آن، شامل امامان معصوم ـ علیهم السّلام ـ نیز می شود.

علت اختلاف در مورد شب قدر بین مسلمین

بعد از رحلت نبی اکرم صلّی الله علیه وآله نقل و کتابت احادیث و روایات از طرف خلیفه اول، ممنوع گردید. و این منع حدیث تا زمان خلافت عمر بن عبدالعزیز (۹۹ هجری) ادامه داشت.

این مسئله باعث ضرب جبران ناپذیری به احادیث خصوصاً احادیث اهل تسنن گردید. به موجب این امر سلسله اسناد روایات اهل تسنن از بین رفت و از ارزش حدیث کاسته شد و از طرفی احادیث ساختگی زیادی نیز به همین خاطر وارد جوامع حدیثی اهل تسنن شد.

ولی خوشبختانه جوامع حدیثی شیعه به خاطر عدم پیروی از این منع و وجود جانشینان به حق که علوم خود را از ایشان می‌گرفتند از این ضایعات مصون ماند. این امر موجب اختلافات زیادی در جزئیات و بسیاری از مسائل گردید.

ولی از آن‌جا که شیعه احادیث خود را از اهل بیت می‌گیرند و همواره در مشکلات، سخنان این بزرگواران چاره‌ساز بوده فلذا مشکل چندانی ندارند.

ذکر شب قدر در قرآن:

در قرآن کریم در تعیین شب قدر چیزی ذکر نشده و آن‌چه از قرآن کریم در این رابطه به طور قطع می‌توان فهمید این است که شب قدر قطعاً در ماه مبارک رمضان واقع شده و اما این‌که کدام‌یک از شب‌های آن است، قرآن دلالتی بر آن ندارد. [۱]

علت معروف بودن شب‌های قدر:

احادیث زیادی در مورد تعیین شب قدر وارد شده و در بعضی از این احادیث، شبهای ۱۹ و ۲۱ و ۲۳ به عنوان شب قدر معرفی و بیان شده که یکی از این‌ها شب قدر است. [۲] [۳] در برخی دیگر، ۲۱ و ۲۳ به عنوان شب قدر معرفی شده است. [۴] [۵] [۶]

بعضی از روایات به صراحت شب ۲۳ را به عنوان شب قدر معرفی و آن را افضل از همه شبهای ۱۹ و ۲۱ دانسته اند. [۷] در بعضی از احادیث، از امام پرسیده‌اند کدامین از ۲ شب ۲۱ و ۲۳ قدر است؟ امام تعیین نکرده‌اند و فرموده‌اند: چه می‌شود بر تو اگر در هر دو شب خیر انجام دهی؟ [۸]

بنابراین روشن شد که شبهای ۱۹ و ۲۱ به عنوان احتمال شب قدر بودن در لسان روایات ذکر شده، نه به خاطر حضرت علی ـ علیه السّلام ـ هر چند فضل این دو شب به خاطر قرار گرفتن شهادت حضرت در آن دو قطعاً بیشتر شده است.

بافظیلت‌ترین شب قدر:

شبهایی که احتمال قدر در آنها داده می‌شود و یکی از آن‌ها قطعاً شب قدر است،‌ به ترتیب افضلیت عبارتند از: شب ۱۹، ۲۱ و ۲۳ که شب ۲۳ افضل از دو شب دیگر بوده و بلکه طبق تصریح بعضی از احادیث، شب قدر همین شب است و می‌دانیم که در تمام طول سال شبی به فضلیت شب قدر نمی‌رسد. بنابراین شب ۲۳ از شب ۲۷ و از تمام شب‌ها افضل خواهد بود.

نظر شیعه در مورد شب قدر:

نظر شیعه در مورد شب قدر و تعیین آن مشخص بوده و چون از ائمه ـ علیهم السّلام ـ یعنی وارثان علم پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم به ما رسیده قطعاً صحیح می‌باشد. شبهای ۱۹ و ۲۱ نیز طبق بعضی روایات احتمال شب قدر بودن داده می‌شود. شب ۲۳ از تمام شب‌ها افضل است.

 ۱. ترجمه المیزان ج۲۰، ص۵۶۱.

۲. اصول کافی، ج۴، ص۱۵۸. 

۳. وسائل الشیعه، حر عاملی، مؤسسه آل البیت، چاپ اول،‌ج۱۰.

۴. اصول کافی، ج۳، ص۴۰.

۵. اصول کافی، ج۴، ص۱۵۴.

۶. بحار الانوار، ج۹۴، ص۸.

۷. بحارالانوار، ج۹۴، ص۱۹۰، سید بن طاووس، اقبال الاعمال، تهران، دارالکتب الاسلامیه، ۱۳۶۵هـ ش، چاپ دوم.

۸. تهذیب، ج۳، ص۵۸.

مسجد مقدس جمکران:

Jamkaran_ir