تربیت_نفس

تربیت_نفس

در خصوص در طول هم بودن معرفت عقلی و معرفت فطری برای شناخت خداوند متعال می فرمایند :

البته ارزش عقل بالاست ، اما در مورد خداوند و صفات او ، منبع دیگری برای شناخت لازم است که با عقل تقابل ندارد.این دو منبع، دو نورانیت هم جوار هستند ؛ اما منبع، منبع دیگری است. از راه فطرت باید به خدا رسید. فطرت ما را به مرحله مخلصین ( با فتحه ) می‌رساند . مخلص ( با کسره ) هم نمی‌تواند خدا را توصیف کند .

سبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا یَصِفُونَ إِلَّا عِبَادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِینَ

کتاب فطرت،ص ۱۷،۱۸.

fetrat112‍‌‌‌‌‌‌  فطرت

samasana2 خادم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.