تربیت_نفس
در خصوص در طول هم بودن معرفت عقلی و معرفت فطری برای شناخت خداوند متعال می فرمایند :
البته ارزش عقل بالاست ، اما در مورد خداوند و صفات او ، منبع دیگری برای شناخت لازم است که با عقل تقابل ندارد.این دو منبع، دو نورانیت هم جوار هستند ؛ اما منبع، منبع دیگری است. از راه فطرت باید به خدا رسید. فطرت ما را به مرحله مخلصین ( با فتحه ) میرساند . مخلص ( با کسره ) هم نمیتواند خدا را توصیف کند .
سبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا یَصِفُونَ إِلَّا عِبَادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِینَ
کتاب فطرت،ص ۱۷،۱۸.
fetrat112 فطرت
samasana2 خادم