اﻧﮕﺸﺘﻬﺎﯼ ﺩﺳﺘﻤﺎﻥ ﯾﮑﯽ ﮐﻮﭼﮏ ، ﯾﮑﯽ ﺑﺰﺭﮒ....

اﻧﮕﺸﺘﻬﺎﯼ ﺩﺳﺘﻤﺎﻥ

ﯾﮑﯽ ﮐﻮﭼﮏ ، ﯾﮑﯽ ﺑﺰﺭﮒ

ﯾﮑﯽ ﺑﻠﻨﺪ ﻭ ﯾﮑﯽ ﮐﻮﺗﺎﻩ

ﯾﮑﯽ ﻗﻮﯼ ﻭ ﯾﮑﯽ ﺿﻌﯿﻒ

ﺍﻣﺎ

ﻫﯿﭽﮑﺪﺍﻡ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ ...

ﻫﯿﭽﮑﺪﺍﻡ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍ ﻟﻪ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ

ﻫﯿﭽﮑﺪﺍﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺗﻌﻈﯿﻢ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ

ﺁﻧﻬﺎ ﮐﻨﺎﺭ ﻫﻢ ﯾﮏ ﺩﺳﺖ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ

ﻭ ﮐﺎﺭ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ

ﮔﺎﻩ ﻣﺎ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﮐﺴﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮ باشیم ﻟﻬﺶ ﻣﯿﮑﻨﯿﻢ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﮐﺴﯽ پایین تر ﺑﻮﺩﯾﻢ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﯿﭙﺮﺳﺘﯿﻢ،

ﯾﺎﺩﻣﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ :

ﻧﻪ انسانی ﺑﻨﺪﻩ ﻣﺎﺳﺖ

ﻧﻪ انسانی ﺧﺪﺍﯼ ﻣﺎست.

T.k

همیاران آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان-رشت (خیریه)

زندگی نامه امام زمان (عج) صفحه_3

زندگی نامه امام زمان (عج)

صفحه_3

در زمان حکومت مهدی ( ع ) به همه مردم ، حکمت و علم بیاموزند ، تا آنجا که زنان در خانه ها با کتاب خدا و سنت پیامبر ( ص ) قضاوت کنند . در آن روزگار ، قدرت عقلی توده ها تمرکز یابد . مهدی ( ع ) با تایید الهی   ، خردهای مردمان را به کمال رساند و فرزانگی  در همگان پدید آورد ... .مهدی ( ع ) فریاد رسی است که خداوند او را بفرستد تا به فریاد مردم عالم برسد .در روزگار او همگان به رفاه و آسایش و وفور نعمتی  بیمانند دست یابند . حتی   چهارپایان فراوان گردند و با دیگر جانوران ، خوش و آسوده باشند . زمین گیاهان بسیار رویاند آب نهرها فراوان شود ، گنجها و دفینه های  زمین و دیگر معادن استخراج گردد . در زمان مهدی ( ع ) آتش فتنه ها و آشوبها بیفسرد ، رسم ستم و شبیخون و غارتگری برافتد و جنگها از میان برود .در جهان جای ویرانی نماند ، مگر آنکه مهدی ( ع ) آنجا را آباد سازد .در قضاوتها و احکام مهدی ( ع ) و در حکومت وی ، سر سوزنی  ظلم و بیداد بر کسی نرود و رنجی بر دلی ننشیند .مهدی ، عدالت را ، همچنان که سرما و گرما وارد خانه ها شود ، وارد خانه های مردمان کند و دادگری او همه جا را بگیرد .

اصحاب و یاران امام زمان حضرت مهدی (عج):

۱. عثمان بن سعید عمروى (متوفاى سال ۲۶۵ ق.).

۲. محمد بن عثمان عمروى (متوفاى سال ۳۰۴ق.).

۳. حسین بن روح نوبختى (متوفاى سال ۳۲۶ق.).

۴. على بن محمد سمرى (متوفاى سال ۳۲۹ق.).

این چهار تن نماینده بلافصل امام زمان حضرت مهدی (عج) بودند که در ایام غیبت صغرى، پس از شهادت امام حسن عسکرى(ع)، از سال ۲۶۰ تا ۳۲۹، به مدت ۷۰ سال به ترتیب، واسطه میان امام زمان حضرت مهدی (عج) وشیعیان ایشان بودند. این چهار نفر به «نوّاب اربعه» مشهورند. ولى در هنگام خروج آن حضرت، ۳۱۳ نفر از یارانش به او پیوسته و نخستین هسته لشکریان امام زمان حضرت مهدی (عج) را تشکیل مى‏دهند. علاوه بر آنان، هزاران نفر در ایام غیبت آن حضرت به این مقام ارجمند نایل شده‏اند که بر دیگران پنهان مانده است و پنهان خواهد ماند. همچنین افراد بسیارى در ایام غیبت به محضرش شرفیاب گشته و از عنایاتش بهره‏مند شده‏اند که در این جا به نام برخى از آنان اشاره مى ‏گردد:

۱. اسماعیل بن حسن هرقلى.

۲. سید محمد بن عباس جبل عاملى.

۳. سید عطوه علوى حسنى.

۴. امیراسحاق استرآبادى.

۵. ابوالحسین بن ابى بغل.

۶. شریف عمر بن حمزه.

۷. ابوراجح حمامى.

۸. شیخ حر عاملى.

۹. مقدس اردبیلى.

۱۰. محمد تقى مجلسى.

۱۱. میرزا محمد استرآبادى.

۱۲. علامه بحر العلوم.

۱۳. شیخ حسین آل رحیم.

۱۴. ابوالقاسم بن ابى جلیس.

۱۵. ابو عبداللَّه کندى.

۱۶. ابو عبداللَّه جنیدى.

۱۷. محمد بن محمد کلینى.

۱۸. محمد بن ابراهیم بن مهزیار.

۱۹. محمد بن اسحاق قمى.

۲۰. محمد بن شاذان نیشابورى.

زمامداران معاصر امام زمان حضرت مهدی (عج) :

امام زمان حضرت مهدی (عج) از زمان تولد (سال ۲۵۵ هجرى) تا زمان ظهور و تشکیل حکومت جهانى، با تمام حاکمان و زمامداران کشورهاى اسلامى و غیر اسلامى، معاصر بوده و خواهد بود؛ اما خلفاى عباسى که در ایام غیبت صغراى آن حضرت بر مسلمانان حکومت راندند، عبارتند از:

۱. مهتدى عباسى (۲۵۵ - ۲۵۶ق.).

۲. معتمد عباسى (۲۵۶ - ۲۷۹ق.).

۳. معتضد عباسى (۲۷۹ - ۲۸۹ق.).

۴. مکتفى عباسى (۲۸۹ - ۲۹۵ق.).

۵. مقتدر عباسى (۲۹۵ - ۳۲۰ق.).

۶. قاهر عباسى (۳۲۰ - ۳۲۲ق.).

۷. راضى عباسى (۳۲۲ - ۳۲۹ق.).

۸. متقى عباسى (۳۲۹ - ۳۳۳ق.).

هنگامى که امام زمان حضرت مهدی (عج) ظهور کند و قیام آزادى بخش وى فراگیر شود، برخى از سلاطین و حاکمان کشورها در برابر او تواضع نموده و سر تسلیم فرود مى‏آورند و برخى دیگر با آن حضرت، به مقابله و منازعه بر مى‏خیزند و پس از درگیرى، متحمل شکست و اضمحلال خواهند شد و حکومت آن حضرت، از شرق تا غرب کره زمین را فرا خواهد گرفت. در این باره، روایات فراوانى از معصومین(ع)نقل شده است که براى نمونه، حدیثى را از امام محمد باقر(ع) بیان می ‏کنیم:

عَن أبی جعفر(ع) قال: القائِمُ مِنّا مَنصُورٌ بالرُّعبِ، مُؤیّدٌ بالنَّصر، تُطوى‏ له الأرضُ وَتظهَرُ لَهُ الکنوزُ ویبلغُ سُلطانه المشرقَ والمغرِبَ ویُظِهرُ اللَّهُ دینهُ على الدّینِ کُلّه ولو کَرِهَ المُشرکون فلا یَبقى‏ على وجهِ الأرضِ خرابٌ إلّا عمّر وینزلُ روحُ‏اللَّهِ عیسى بن مریم فیُصلّی خلفه.(۱)

قیام کننده از ما منصور به رعب و مؤیّد به نصر است. زمین از براى او در نوردیده شود و گنج‏هاى پنهان را براى او آشکار کند. سلطنت و حکومت او شرق و غرب را فرا خواهد گرفت و خداوند منان، به دست او دین خود را بر همه دین‏ها غالب گرداند، اگر چه مشرکان را خوش نیاید. در روى زمین هیچ خرابى باقى نماند، مگر این که آبادش کند و روح اللَّه، عیسى بن مریم از آسمان نازل شده و بر او اقتدا کند و پشت سرش نماز بخواند.

https://t.me/joinchat/A5EhkUEJsTocVPD4vyctQw

خسرو قربانی

روزی که تو بیایی، برای همیشه بیایی

http://uupload.ir/files/yui7_%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%8A.jpg

روزی که تو بیایی، برای همیشه بیایی

و مهربانی با زیبایی یکسان شود

روزی که ما دوباره برای کبوترهایمان دانه بریزیم …

و من آنروز را انتظار می‌کشم

حتی روزی

که دیگر

نباشم.

T.k

همیاران آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان-رشت (خیریه)

از تبار بغضم....

http://uupload.ir/files/1dy0_%D8%A7%D8%B2_%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B1.jpg

از تبار بغضم

میبارم بر بیداری نیلوفرها

بر بیتابی اقاقیا....

مرا باران صدا بزن...

T.k

همیاران آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان-رشت (خیریه)

چگونه آب را پاس بداریم؟

http://uupload.ir/files/2z5p_%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87_%D8%A2.jpg

چگونه آب را پاس بداریم؟

کشور ایران با اقلیمی گرم‌وخشک و نیمه‌خشک، همواره در معرض کمبود آب قرار داشته است؛ اما به اعتقاد برخی از کارشناسان، کم‌آبی، یک پدیده طبیعی است و نمی‌تواند به معنای بحران تلقی شود، ولی باید برای مهار آن برنامه‌ریزی داشت. بارش‌های آغازین سال 98، نوید سالی پرآب را می‌دهد، اما این کافی نیست و باید با علل کم‌آبی در کشور مقابله شود.

علل کم‌آبی

مصرف بالای آب شرب خانگی، رشد جمعیت حدود ۱۰ برابری در ایران، وجود کشاورزی نامناسب و سنتی، ضعف مدیریت، ورود آلاینده‌های مختلف شیمیایی و فاضلاب‌ها به محیط‌های آبی سالم، عدم کفایت سیاست‌های ملی آب و نیز عدم حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب و خاک و منابع زیستی نیز به گسترش کم آبی کمک می‌کنند.

راه حل نجات از کم‌آبی

اقداماتی همچون اجرای طرح‌های توسعه منابع آب، مهار آب‌های خروجی از کشور، جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه از منابع زیرزمینی، حفاظت از حریم بستر رودخانه‌ها، تصفیه استاندارد پساب‌ها، سبب می‌شوند تا آب تجدیدپذیر داشته باشیم. از همه مهم‌تر ایجاد «عزم ملی» برای کاهش مصرف، استفاده از منابع انرژی را بهینه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

https://article.tebyan.net/464546

tebyanonline