وقتی به چیزی فکر میکنید در واقع برایش کارت دعوت میفرستید... ؛

وقتی به چیزی فکر میکنید در واقع برایش کارت دعوت میفرستید... ؛

آیا هرگز برایتان پیش آمده که به دوستی که مدتها از او بی‌خبر بوده‌اید فکر کنید و او ناگهان پس از سالها به شما تلفن بزند!؟

شما با کلام خود میتوانید روند حوادث را تغییر دهید.

آیا هیچوقت به این موضوع فکر کرده اید که اراده‌ی شما، تولیدکننده افکارتان است نه اتفاقات روزمره...!؟

افکار و تصاویر ذهنی خود را کنترل کنید و اراده خود را بر آنها تحمیل کنید...!

هرگز اجازه ندهید فردی یا موضوعی افکار شما را دستخوش نوسان کند یا تصویر ذهنی نامطلوبی برای شما بسازد...!

بجای تصاویر درهم و منفی، تصاویری زیبا در ذهن‌تان بسازید آنگاه خواهید دید که ذهن شما چه پیش‌گوی قابلیست....!

وقتی به چیزی فکر میکنید در واقع برایش کارت دعوت میفرستید...!

کارت دعوت افکار مثبتت رو بفرست

nargesiiiaaa

افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در رشت

http://uupload.ir/files/viyd_%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4.jpg

افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در رشت

کرایه تاکسی های درون شهری رشت 20 درصد افزایش یافت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهرداری رشت پیشنهاد افزایش 36 درصدی کرایه تاکسی های درون شهری را به صورت لایحه به شورای اسلامی این شهر ارسال کرد گفت : این درخواست در نشست هایی با حضور فرماندار، اعضای ستاد تنظیم بازار و اعضای شورای اسلامی شهر بررسی شد که در نهایت افزایش 20 درصد کرایه تاکسی درون شهری به تصویب رسید.

اسماعیل حاجی پور با اشاره به اینکه این مصوبه 7 روز قبل به فرمانداری ارسال شد افزود : در صورت تایید این مصوبه تا 3 روز آینده برای اجرا در اختیار شهرداری رشت قرار می گیرد.

شهر رشت 6 هزار و 300 تاکسی درون شهری دارد.

http://guilan.iribnews.ir/fa/news/2166232

iribnews_guilan

هر روز تفسیر کوتاه آیه به آیه،

هر روز تفسیر کوتاه آیه به آیه،

از ابتدای قرآن

تفسیر_کوتاه

سوره_بقره

صفحه_۲

الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَیُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنْفِقُونَ ﴿٣﴾

آنان که به غیب ایمان می‌آورند و نماز را بر پا می‌دارند و از آنچه به ایشان روزى داده ‏ایم انفاق می‌‏کنند (۳)

قرآن، هستى را به دو بخش تقسیم می‌کند:

عالم غیب و عالم شهود.

متّقین به کلّ هستى ایمان دارند،

ولى دیگران تنها آنچه را قبول می‌کنند که برایشان محسوس باشد.

حتّى توقّع دارند که خدا را با چشم ببینند و چون نمی‌بینند، نمی‌خواهند به او ایمان آورند.

چنانکه برخى به حضرت موسى گفتند:

«لن نؤمن لک حتّى نَرى اللّه جهرة»

ما هرگز به تو ایمان نمی‌آوریم،

مگر آنکه خداوند را آشکارا مشاهده کنیم.

این افراد درباره قیامت نیز می‌گویند:

«ما هى الاّ حیاتنا الدنیا نموت و نحیا و ما یهلکنا الاّ الدّهر»

جز این دنیا که ما در آن زندگى می‌کنیم، دنیاى دیگرى نیست، می‌میریم و زنده می‌شویم و این روزگار است که ما را از بین می‌برد.

چنین افرادى هنوز از مدار حیوانات نگذشته‏ اند و راه شناخت را منحصر به محسوسات می‌دانند و می‌خواهند همه چیز را از طریق حواسّ درک کنند.

متّقین نسبت به جهان غیب ایمان دارند، که برتر از علم و فراتر از آن است.

در درونِ ایمان، عشق، علاقه، تعظیم، تقدیس و ارتباط نهفته است،

ولى در علم، این مسائل نیست.

تفسیر نور

نسیم وحی

nasimevahy

اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج

از محضر آیت الله بهجت(ره) سؤال شد:

از محضر آیت الله بهجت(ره) سؤال شد:

حاج آقا، عمرمان گذشت و دارد مى گذرد امّا هنوز لذتى از عبادت و به خصوص نمازمان احساس ‍ نکرده ایم، به نظر شما چه باید بکنیم که ما نیز اقلاًّ اندکى از آنچه را که ائمه و پیشوایان معصوم علیهم السّلام فرموده اند، بچشیم؟

معظّم له در حالى که سر را تکان مى داد فرمود: آقا، عامّ البلوى است! این دردى است که همه گرفتاریم!

عرض شد: آقا، به هر حال مراتب دارد و مسئله نسبى است. بعضى همچون شما مراتب عالى دارید و ماها هیچى نداریم، ماها چه باید بکنیم ؟

باز در جواب فرمود: شاید من مرتبه شما را تمنّا کنم.

عرض شد: حاج آقا مسئله تعارف در کار نیست و یک واقعیتى است

باز ایشان در جواب با فروتنى و تواضع خاصّى فرمودند که : عَمَّتُک مِثْلُک ! و مرادشان از این ضرب المثل این بود که من هم مثل شما هستم .

به هر حال ، پس از چند بار اصرار فرمودند:

این احساس لذّت در نماز یک سرى مقدمات خارج از نماز دارد، و یک سرى مقدمات در خود نماز. آنچه پیش از نماز و در خارج از نماز باید مورد ملاحظه باشد و عمل شود این است که : انسان گناه نکند و قلب را سیاه و دل را تیره نکند، و معصیت ، روح را مکدّر مى کند و نورانیت دل را مى برد.

و در هنگام خود نماز نیز انسان باید زنجیر و سیمى دور خود بکشد تا غیر خدا داخل نشود، یعنى فکرش را از غیر خدا منصرف کند و توجّهش به غیر خدا مشغول نشود. و اگر به طور غیر اختیارى توجّهش به جایى منصرف شد، به محض التفات پیدا کردن باید قلبش را از غیر خدا منصرف کرد.