گزارش مکتوب...
برندهای ملی گیلان، همراه با ذائقه مصرف کننده و معرَف هویت و کیفیت کالاها و خدمات این استان است.
"اشی مشی" نامیست که برای خیلی ها، بویژه متولدین دهه 60 و70، با همان پفک های خوشمزه و جوایز روی بسته اش، آشناست و همچنان به ذائقه برخی ها خوش می نشیند.
خیلی ها هم پکیج های "ایران رادیاتور" را با پیام های بازرگانی معروفش"خرس عمویادگار" به یاد دارند و هنوز هم دنبال می کنند، اما شاید بعضی ها نمی دانند که این محصولات در گیلانی که صنعتی نیست و استانی کشاورزی است، تولید می شود.
براساس اعلام اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان، پارس خزر، پارس شهاب، فومن شیمی، ایستک و نیوساد ازجمله برندهای معروف دیگر گیلان است که شاید چندان به نام این استان شناخته شده نباشد اما در مناطق مختلف کشور و برخی از آنها هم در دنیا، سری از سرها درآورده اند و در بین انبوه برندهای ایرانی وخارجی، طرفداران زیادی دارند.
سرپرست معاونت امور صنایع ومعادن سازمان صنعت، معدن وتجارت گیلان با بیان اینکه" برند"، صرفا یک نشان تجاری نیست، گفت: روزانه هزاران شرکت در دنیا ایجاد و با یک نام و نشان تجاری ثبت می شوند اما بسیاری از آنها فقط به علت تبلیغات بیشتر محصولاتشان، نسبت دیگر شرکت ها، شهرت بیشتری دارند و برند محسوب نمی شوند.
آقای سروش می گوید: برند، یک طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخصکننده خدمات محصولی خاص باشد و بتواند محصولات قابل اطمینان، دارای عملکرد خوب وکیفیت بالا و خدمات پس از فروش معتبر را ارائه دهد و با مجموعه این ویژگی ها، خود را از دیگر محصولات وخدمات مشابه متمایز کند و ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی کسب کند، نه اینکه فقط از طریق تبلیغات معروف شود.
iribnews_guilan
ادامه گزارش در لینک زیر
http://guilan.iribnews.ir/fa/news/2132756