لبنیات به قیمت قبل برگشت/ گرانفروشی را گزارش کنید
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:
متعاقب افزایش غیرقانونی محصولات پر مصرف لبنی (شیر، ماست و پنیر) توسط برخی واحدهای تولیدی طی هفتههای گذشته و اقدامات نظارتی این سازمان و همچنین همراهی اغلب واحدها، منجر به برگشت قیمتها شد.
واحدهایی که محصولات لبنی را همچنان گران میفروشند، پرونده تعزیراتی خود را سنگین تر خواهند کرد؛ بنابراین از مردم خواسته تا از واحدهای متخلف خرید نکنند و هرگونه تخلف را از طریق سامانه ۱۲۴ به سازمان های نظارتی گزارش کنند./اقتصادآنلاین
shabakekhorasan
پاسداران گلستان
پلیس، پس از اتمام ضرب الاجل، ظرف ۱۰ دقیقه غائله را جمع کرد و کوچه پسکوچههای گلستان هفتم پاسداران را که سنخیتی با «زی درویشی»! ندارد را از وجود اغتشاشگران پاکسازی کرد.
کسانی هم که همیشه دل در گروی رفتار آمریکاییها دارند، فهمیدند که بین جنایت هولناک و تاریخی آنان در محاصره، سوزاندن و نسل کشی فرقه داودیه در تگزاس با کارآمدی و توانمندی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی چقدر فاصله هست. ناجا همان بود که باید باشد.
روشن شد که توان امنیتی ملتی که داعش را در فراسوی مرزها زمین گیر میکند، بالاتر از آن است که طراحی توطئه های فرقهای در داخل برای آن تهدید محسوب شود.
اجمالاً سؤال این است که دستگاههای مسئول امنیتی، اطلاعاتی و قضایی کشور و به ویژه شورای تأمین استان تهران تا چه اندازه در این مزاحمت محلی برای مردم مقصرند. به ویژه بزرگانی که هنوز «وعده» میدهند، آیا توان مدیریت اینگونه حوادث مشابه در آینده را دارند؟
انتشار شایعات و تحریک عواطف و احساسات با اخبار دروغ در فضای رسانهای هم قابل توجه است و یکبار دیگر ضرورت مدیریت و اشراف دولت بر فضای مجازی را روشن میسازد.
ضمن ادای احترام به شهدای ناجا و بسیج و آرزوی علو درجات آنان، برای خانوادههای آن عزیزان، صبر و اجر آرزومندیم.
مهندس ضرغامی
zarghami_ez
گیلان در روزی که گذشت
رییس اداره چای لاهیجان گفت: تاکنون 30 میلیارد تومان ازمطالبات چایکاران لاهیجانی برای خرید 18 هزارو850 تن برگ سبزچای به حسابشان واریزشده است.
یادواره شهدای سروندان سنگر ، شهدای مدافع حرم گیلان و شهدای روستای دیوشل لنگرود برگزار شد.
مدیرکمیته امداد رودسر گفت : ازابتدای امسال تاکنون 50 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد رودسر پرداخت شده است.
رییس هلال احمر ماسال گفت :100 نفر از دانش آموزان ماسالی با شرکت در طرح ملی دادرس با روشهای اطفا حریق ، احیاء قلبی ، ریوی و مقابله با بحران درحوادث احتمالی آشنا شدند.
در پایان مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی جوانان کشور محمد امین پوربابایی از گیلان با رکورد 14 متر و 38 سانتی متر پس از ورزشکارانی از قم و ایلام بر سکوی سوم قرار گرفت و صاحب مدال برنز شد.
در هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال امید کشور تیم ملوان توانست حریف خود تیم صبای قم را با نتیجه 6 بر 1 مغلوب کند.
با اعلام فدراسیون تیراندازی سجاد پورحسینی و زینب طوماری از گیلان به همراه 20 ورزشکار دیگر به اردوی آمادگی تیم ملی تپانچه دعوت شدند.
iribnews_guilan
انهدام دو شرکت هرمی در آستارا
با اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) و همکاری فرماندهی انتظامی آستارا دو شرکت هرمی در این شهرستان متلاشی شد.
در این رابطه 23 نفر دستگیر شدند.
iribnews_guilan
فرقه شناسی دراویش گنابادی و علت ستیز نظام با آنها:
نام فرقه : نعمت اللهیه سلطانعلیشاهی گنابادی
تخلص فرقه : گنابادی
موسس فرقه : محمد سلطانعلیشاه
سال تاسیس : ۱۲۹۴ هجری قمری
قطب کنونی : نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه
محل مرکزی فعالیت: تهران خانقاه امیر سلیمانی
مهمترین مراکز جمعیتی : بخش بیدخت گناباد و بخش ششده فسا
مهمترین منابع اقتصادی:
علاوه بر عشریه (دریافت یک دهم مال اعضای فرقه) که از اتباع فرقه گرفته می شود این فرقه دارای شرکتهای اقتصادی و بنگاه های در آمدی هست که به برخی اشاره می شود:
الف:-صنایع شیر دامداران
ب:-صنایع کیک وکلوچه شکوهی(پچ پچ)
ج:-حدود ۶ چاپخانه و انتشاراتی مانند چاپ جنت بروجرد، حافظ شیراز ، انتشارات حقیقت تهران و...
مهمترین خطرات سیاسی اجتماعی فرقه گنابادی :
رشد سریع
حرکت رسانه ای قوی
داشتن نیروهای مخالف نظام وآماده ی درگیری
نفوذ در دستگاه
تشکیلات:
در راس فرقه قطب قرار دارد. بعد از قطب شیوخ فرقه هستند که در بسیاری از مناطق فعالند وبه عنوان شیخ نامیده می شوند.مهمترین شیوخ فرقه عبارتند از:
-یوسف مردانی شیخ کرج
-محجوبی شیخ ملایر
خواجه گراشی شیخ فارس و ...
توضیحات:
سلطان «محمد بیچاره» گنابادی در سال 1294 این فرقه را تاسیس کرد.
انحرافات عقیدتی وی باعث شد که آیت الله آخوندخراسانی (صاحب کفایه) وی را مرتد اعلام نماید که در سال ۱۳۲۷ هجری قمری توسط عده ای از شیعیان در بیدخت گناباد در توالت خانه اش ، خفه شد و بعد از آن، قطبیت در خاندان وی موروثی شد.
فرقه نعمت اللهی گنابادی که گسترده ترین شبکه صوفی در ایران به شمار
می رود, همانگونه که از نام آن معلوم است, نسبت طریقتی خود را به نعمت الله ولی (شاعر) می رسانند که بی شک از اهل سنت بود
تفسیر بیان السعادة به سلطان محمد نسبت داده می شود لکن رجال شناس خبیر شیعه، مرحوم آقا بزرگ تهرانی کتاب شناس بزرگ معاصر در کتاب ارزشمند الذریعه می نویسد:
برخی معتقدند این تفسیر مربوط به ملا سلطان است. اما نگاهی به اعراب اول آن نشان دیگری دارد. سپس می گوید:
عین عبارات این تفسیر در رساله شیخ علی ابن احمد مهائمی کوکنی متولد سال 776 ومتوفی 835 مشهور به مخدوم علی مهائمی موجود است. همچنین الفاظ آن را سید غلامعلی آزاد بلگرامی در کتابش سُبحۀ المرجان، تالیف سال 1177 آورده است. (الذریعه جلد 3 ص181.)
برخی از انحرافات این فرقه :
تجسم صورت مرشد در عبادات.
عُشریه : اینها بر خلاف نصّ صریح قرآن به جای خمس عشریه را درست کرده اند که به قطب یا نماینده وی داده می شود.
غُسل اسلام: شخص قبل از تشرف به محضر قطب باید غسل اسلام کند!
امام دانستن قطب (مهدویت نوعیه).
سماع : گرچه امروزه اقطاب این فرقه سماع را جایز نمی دانند لکن اغلب اقطاب گذشته این فرقه از مروجین و افراط گرایان در موضوع سماع بوده اند .
اعتقاد به وحدت شخصیه وجود و بی نیازی از عبادت هنگام فناء فی الله!
سخنی در رابطه با قطب فعلی فرقه :
نورعلی تابنده مشهور به مجذوبعلیشاه در ۲۱ مهر ماه ۱۳۰۶ هجری شمسی متولد شد. وی تحصیلات قبل از دیپلم خود را دریکی از دبیرستان های تهران و پس از آن در سال ۱۳۲۷ رشته حقوق قضایی در دانشگاه تهران گذراند و سپس برای تکمیل تحصیلات خود به فرانسه عزیمت کرد.در سال ۱۳۳۶ پس از اتمام تحصیلات در رشته ادبیات فرانسه و اخذ دکترا در رشته حقوق به ایران بازگشت و پس از مدتی در دولت بازرگان در وزارت دادگستری ، وزارت ارشاد و سازمان حج سمت هایی کسب کرد. او فرزند محمد حسن تابنده صالحعلیشاه، قطب دراویش گنابادی است که پس ازبرادرش سطان حسین ملقب به رضاعلیشاه و پسر برادرش یعنی علی تابنده معروف به محبوب علیشاه به عنوان قطب سی و نهم سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی رسید.
نورعلی تابنده به دلیل تحصن دراویش گنابادی در سوم اسفند سال ۱۳۸۷ مقابل مجلس شورای اسلامی در میدان بهارستان تهران، روز سوم اسفند را که همزمان با کودتای رضاشاه و روز اول سلطنت پهلوی است به عنوان روز درویش نامگذاری نمود. این تعیین روز خاص، یک برنامه سیاسی به حساب می آید که در طول دوران تصوف بی سابقه بود.