شرایط پذیرش درخواست بازنشستگی معلمان قبل از ۳۰ سال
وزیر آموزش و پرورش: با درخواست معلمانی که به هر دلیلی میخواهند پیش از موعد ۳۰ سال بازنشسته شوند نمیتوان موافقت کرد به جز مواردی که آن منطقه مازاد نیرو داشته باشد و با خروج آن فرد از آموزش و پرورش مشکلی ایجاد نشود زیرا فرآیند جذب نیرو فرآیندی زمانبر است./ایران
shabakekhorasan
حکمت_های_نهج_البلاغه
حکمت ۲۹۵ نهج البلاغه
پرهیز از دشمنى ها (اخلاقى)
شرح و تفسیر balaq.ir/post/784
بلاغ | balaq.ir
جزییاتی از فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس:
مدیر کل متوسطه اول و مسؤول کمیته فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، جزییاتی از فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس را تشریح کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عظیم محبی مدیر کل متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش و مسئول کمیته، فرآیندانتخاب و انتصاب مدیران مدارس، توضیحاتی در زمینه چگونگی این فرآیند ارایه داد.
وی گفت: این موضوع حدود 3 ماه قبل با فراخوان نظرخواهی از همکاران توسط وزیر آموزش و پرورش مطرح شد، ایده اصلی این موضوع این است که سامانه ای طراحی شود تا فرهنگیانی که داوطلب مدیریت مدرسه هستند بتوانند در این سامانه ثبت نام نمایند. همکاران فرهنگی با ارایه نظرات خود با این ایده اعلام موافقت کرده و این حرکت را گامی در جهت شایستگی گزینی مدیران مدارس تلقی کردند.
محبی گفت: در مرحله اول پس از تحلیل نظرات همکاران، کمیته ای از نمایندگان معاونت های مختلف وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد و فرآیند این کار به صورت زیر موردبررسی قرار دادند:
تشکیل کمیته انتخاب و انتصاب در مناطق آموزش و پرورش جهت مشخص کردن مدارسی که نیاز به مدیر دارند.
اطلاع رسانی به فرهنگیان جهت مراجعه به سامانه جهت مطلع شدن از شرایط احراز مدیریت.
اعلام داوطلبی در سامانه پس از مطالعه شرایط احراز مدیران در هر دوره تحصیلی .
تکمیل سوابق پرسنلی و عملکردی در سامانه و مشاهده امتیاز خود پس از تأیید کمیته.
برگزاری آزمون برای همکاران داوطلب مدیریت پس از مراحل اداری و قانونی .
مصاحبه از افرادی که 30 درصد نمره را درآزمون کسب کرده باشند.
مسؤول کمیته فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در ادمه گفت: افراد کاندیدا در سه مرحله امتیازاتی را کسب خواهند کرد که این امتیازات، برای سوابق پرسنلی وعملکردی 200 امتیاز، برای آزمون 200 امتیاز و برای مصاحبه 400 امتیاز درنظرگرفته شده است. سرفصل_های_آزمون از سند تحول، آیین نامه اجرایی مدارس، اصول راهنمایی و مشاوره و مدیریت خواهد بود که منابع آن در سامانه قرار داده خواهد شد.
وی درباره وضعیت فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس گفت، پیش نویس بخشنامه جهت ابلاغ آماده شده و دراین بخشنامه پیش بینی شده است که در سال اول در مراکز استانی این روش عملیاتی شود.
اخبار_فرهنگیان
آیت الله جوادی آملی :
مواظب باش خودت را ارزان نفروشی ، اگر هم چیزی بدست آوردی، ببین چه چیزی از دست داده ای که آن گیرت آمده.
مدیران_تصادفی
مدیران تصادفی کسانی هستند که به واسطه یک اتفاق یا به عبارتی یک تصادف به پست مدیریت رسیدهاند.
ویژگیهای_مدیران_تصادفی:
مدیران تصادفی، بیشتر کارکنان سازمان را «تهدید» میدانند و همواره احساس میکنند همه در صدد هستند جایگاه آنها را تصاحب کنند.
مدیران تصادفی، تصمیمهای پراکنده میگیرند و روند یکسانی در تصمیمهای آنها مشاهده نمیشود. گاه برای یک بخش به طرز گستردهای هزینه میکنند و گاه برای مدت طولانی، سرمایهگذاری برای یک واحد را فراموش میکنند.
مدیران تصادفی، بسیار دهن بین هستند. از آنجا که آنها تخصصی در حوزهی مدیریت خود ندارند، معمولاً نظرشان، نظر آخرین فردی است که از اتاقشان خارج شده است.
مدیران تصادفی، تصمیمهای تکانشی میگیرند. به سادگی افراد را جذب یا اخراج کرده و گاه به سادگی ارتقاء یا تضعیف میکنند. آنها استراتژی بلندمدت ندارند و تصمیمهای آنها غیر قابل پیشبینی است.
مدیران تصادفی، به نظام جاسوسی بسیار علاقمند هستند. آنها ترجیح میدهند هر یک از کارمندان، مدام اطلاعاتی از سایر کارمندان را برای آنها افشا کنند و حتی حاضرند سازمان را چاقتر کنند تا مطمئن باشند به ازاء هر کارمند، یک ناظر وجود دارد.
مدیران تصادفی، معیار انتخاب اطرافیان خود را «وفاداری» میدانند و نه «تخصص». چرا که وجود نیروی متخصص، وجود آنها را زیر سوال میبرد اما وجود متعهدان بیتخصص، میتواند چتر حمایتی مطمئن برای آنها باشد.
مدیران تصادفی، تشنهی عنوان، مدرک، تقدیرنامه و … هستند و هزینههای جدی برای خریداری این نوع اسناد پرداخت میکنند.
مدیران تصادفی، سازمان را محل تفریح میدانند و نه محل کسب و کار. به همین دلیل گاه کارمندانی را در اطرافشان میبینی که هرگز نمیتوانی توانمندی خاصی در آنها یافته و یا دلیل خاصی برای حضور آنها بیابی.
مدیران تصادفی از کارکنان رده پایینتر فاصله گرفته و خود را ایزوله میکنند. چون درک چندانی از وضعیت سازمان، مشکلات، دغدغهها و … ندارند و عملاً زبان مشترکی بین آنها و کارکنان وجود ندارد.
مدیران تصادفی از جلسات متعدد استقبال میکنند. در جلسههای میان کارکنان، میتوانند لغتهای جدید بیاموزند و تا حدی با کار آشنا شوند و جملاتی را در حافظهی خود، برای استفادههای آتی و توبیخ سایر کارکنان ثبت کنند…
مدیران تصادفی، کارکنان خود را فقط در زمانی که نیازمند آنها هستند، «میبینند». گاه کارمندی ماهها در محل کار دیده نمیشود. برای یک جلسه یا یک پروژه صدا زده میشود و به محض اینکه کار مدیر با او تمام شد به فراموشی سپرده میشود. جالب اینجاست که بسیاری از همین مدیران، انتظار اولشان از کارکنانشان، دیده شدن است. آنها بیش از اینکه نگران کیفیت کار، خروجی یک جلسه یا سود سازمان باشند، میخواهند دیده شوند.
منبع : مدیران_نامدار_ایران
اخبارفرهنگیان