سؤال :
آیا از نظر شرایط صحیح بودن، وضو و غسل فرقی با هم دارند؟
پاسخ:
غسل، از نظر شرایط صحّت، مانند وضو میباشد به جز در سه مورد:
اوّل. در غسل، لازم نیست سر و گردن یا بدن را از بالا به پایین بشوید.
دوّم. در غسل رساندن آب به پوست لازم است و شستن ظاهر موی صورت کافی نیست .
سوّم. در وضو پشت سر هم بودن لازم است ولی در غسل ترتیبی لازم نیست
رساله جامع مساله ۴۳۸
احکام_وضووغسل
رساله آیت الله سیستانی
خواص خاکشیر در طب سنتی
درمان یبوست سالمندی
درمان یبوست کودکان
درمان تورم لوزهها
درمان ضعف قوه باء
درمان خونریزی بواسیری
درمان یبوست سوداوی
درمان ضعف معده ناشی از سوء مزاج سرد
TebyanOnline
شهادت مامور نیروی انتظامی در درگیری با سارقان مسلح
جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از درگیری مسلحانه پلیس با سارقان مسلح و شهادت یکی از کارکنان نیروی انتظامی در این درگیری خبر داد.
در درگیری بامداد امروز مورخه ۹۶/۰۶/۰۶ بین مامورین پلیس آگاهی ایرانشهر و اشرار مسلح، ستواندوم #محمد_دهقان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
خبرگزاری قوه قضاییه
حکایت بهلول
آورده اند که بهلول بیشتر وقت ها در قبرستان می نشست و روزی که برای عبادت به قبرستان رفته بود وهارون به قصد شکار از آن محل عبور می نمود چون به بهلول رسید گفت : بهلول چه می کنی ؟
بهلول جواب داد : به دیدن اشخاصی آمده ام که نه غیبت مردم را می نمایند و نه از من توقعی دارند و نه من را اذیت و آزار می دهند . هارون گفت :
آیا می توانی از قیامت و صراط و سوال و جواب آن دنیا مرا آگاهی دهی ؟
بهلول جواب داد به خادمین خود بگو تا در همین محل آتش نمایند و
تابه بر آن نهند تا سرخ و خوب داغ شود هارون امر نمود تا آتشی افروختند و تابه بر آن آتش گذاردند تا داغ شد . آنگاه بهلول گفت :
ای هارون من با پای برهنه بر این تابه می ایستم و خود را معرفی می نمایم و آنچه خورده ام و هرچه پوشیده ام ذکر می نمایم و سپس تو هم باید پای خو د را مانند من برهنه نمایی و خود را معرفی کنی و
آنچه خورده ای و پوشیده ای ذکر نمایی . هارون قبول نمود .
آنگاه بهلول روی تابه داغ ایستاد و فوری گفت : بهلول و خرقه و نان جو و سرکه و فوری پایین آمد که ابداً پایش نسوخت و چون نوبت به هارون رسید به محض اینکه خواس ت خود را معرفی نماید نتوانست وپایش بسوخت و به پایین افتاد .سپس بهلول گفت :
ای هارون سوال و جواب قیامت نیز به همین صورت است . آنها که درویش بوده ند و از تجملات دنیایی بهره ندارند آسوده بگذرند و آنها که پایبند تجملات دنیا باشند به مشکلات گرفتار آیند .