از آثار مخرب فیلم «فرار از زندان» که هر شب از شبکه نمایش پخش می شود. این قسمت: فرار از مدرسه توسط دهه نودی!!!
zendegisalam
سوال : توی مسح پا اگه دست رو نگه داریم و پا رو حرکت بدیم آیا وضو درسته؟
آیات عظام امام خمینی، سیستانی، صافی، وحید، نوری، بهجت، مظاهری، شبیری، سبحانی: در مسح سر و روی پا باید دست را روی آنها بکشد، و اگر دست را نگهدارد و سر یا پا را به آن بکشد وضو باطل است، ولی اگر موقعی که دست را می کشد سر یا پا مختصری حرکت کند اشکال ندارد.
آیت الله خامنهای: در مسح باید دست را بر سر یا پا بکشد، پس اگر دست را ثابت نگهدارد و سر یا پا را بر آن بکشد، مسح باطل است.
آیت الله مکارم: براى مسح سر و روى پاها باید دست را روى آنها بکشد و اگر دست را ثابت نگه دارد و سر یا پا را زیر آن حرکت دهد وضو باطل است بنابر احتیاط واجب، امّا اگر مختصرى سر یا پا حرکت کند اشکال ندارد.
آداب_مسح
منابع:
رسالهها و استفتائات مراجع بزرگوار
باطن بیمار و ظاهر ی زیبا
امام علی علیه السلام میفرمایند: «ما أقبح بالانسان باطناً علیلاً و ظاهراً جمیلاً»*؛ چه زشت است برای انسان که باطنی بیمار گونه داشته باشد و ظاهری زیبا از خود نشان دهد.
دلی که خوف خدا درآن ایجاد نشود بیماراست . کلام «فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ» در قرآن ،دلالت بر بیماری های معنوی و اخلاقی است ؛که در مقابل سلامتی است .اگر به سلامتی دل توجه نشود ،«... مرض و پلیدى، بر پلیدی افزوده می شود ...مگر آنکه متذکر شوند و توبه کنند .» توبه، 125 – 126.
بر اساس روایات هیچ چیز به اندازه ی گناه دل را دردمند و زیرو رو نمی کند؛آنقدر که خوف از خدا در دل ایجاد نمی شود و دینداری ایشان ریا و ظاهر سازی است و نسبت به احکام الهی بی میل می شوند .
خدا را نمی طلبند تا زمانی که عقاب خداوند را ببینند ، پس هر چه خدا را بخوانند فایدهای نخواهد داشت مانند کسی که در حال غرق شدن است و کمک میطلبد ولی کسی نیست که به او کمک کند. لذا باید سعی کنیم خبائث باطنی را از خود بزداییم و به حسن ظاهر بسنده نکنیم؛مواظب باشیم نسبت به دیگران رفتاری نیکو داشته باشیم، به دیگران تهمت نزنیم، دروغ نبندیم و آبروی دیگران را نریزیم.
عبد الواحد تمیمی آمدی، تصنیف غرر الحکم و درر الکلم، ص458.
تبرج_گرایی گناه قساوت_قلب
Howzehir
برکت نامحسوس است !
خیرات الهی از مقام ربوبیتش به طور نامحسوس صادر میشود و مقدار و عدد آن هم قابل شمردن نیست ؛لذا به هرچیزی که دارای زیاده غیرمحسوسی است میگویند: این چیز مبارک و دارای برکت است .
برکت نامحسوس بوده و «با دو دو تا چهارتای» ما قابل سنجش نمی باشد. مثل چیدن برگ های ریحان , علی الظاهر کم می شه اما به سرعت پر بار می شود .
یا به عنوان مثال سگ در طول یکسال شش توله به دنیا می آورد و یک گوسفند فقط یک بره میزاید، و همیشه گوسفندان ِ زیادی قربانی می شوند اما هرگز کسی سگی را قربانی نمی کند، عقل ظاهربین ما حکم می کند که باید گله های سگ داشته باشیم و گوسفند به صورت انگشت شمار یافت شود، ولی امر بالعکس بوده و گله های گوسفند به وفور یافت می شود. شاید یکی از معانی روایت ذیل نیز همین باشد:
نبی اکرم فرمود:النّبیّ «ص»: ... إنّ اللَّه أنزل ثلاث برکات: الماء و النّار و الشّاة. پیامبر «ص»: خداوند سه برکت نازل کرده است: آب و آتش و گوسفند.
(بحار الأنوار، ج61، ص 13)
برکت
Howzehir
کودکان راهرگز تاب ندهید
کودکان 1تا4ساله رباط های ضعیف واستخوان های تکامل نیافته دارند
هرگونه نیروی کششی ناگهانی به قسمت فوقانی بازو، باعث آسیب به مفاصل این اندام میشود
خبرگزاری صدا وسیما مرکز کیش