می دانستم حمد یعنی ستایش زیبایی. اما یکجا خوانده بودم این الف و لامِ اولِ حمد که در سوره حمد آمده، باعث می شود زیبایی تنها منحصر به خدا شود. ولی نفهمیدم یعنی چی.
با خودم گفتم یعنی این گل قشنگ توی باغچه، قابل ستایش نیست؟ نباید بگویم: « به به! چه گل قشنگی!»؟ یا این پرنده که هر روز صبح قبل از طلوع آفتاب جلوی پنجره چرخ می زند، با بال و پر قشنگ و نوار آبی رنگی که دور گردنش به چشم می خورد، واقعا قابل تعریف و تمجید نیست؟
معلوم است که هست. اصلا مگر می شود این همه قشنگی در دنیا دید و نگفت: «به به! چه قدر قشنگ!».
از آنجا که می خواستم رمز سوره حمد را بفهمم و بدانم که چرا خدا بر این سوره این همه تاکید کرده، با خودم یک قرار گذاشتم. تصمیم گرفتم از امروز به بعد هر چی می بینم بگردم و یک زیبایی پیدا کنم. شاید اینجوری رموز طبیعت و خاصیت چیزهای دیگر ا هم پیدا می کردم.
تبیان
صورت اقلام بسیار خواندنی و جالب یک عروس در سال 1325!
@zendegisalam
سران عرب توهم زدند
نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب رنگ و بوی «ضدایرانی» گرفت.
وزیر خارجه عربستان: تلاش ایران و صدور انقلاب با قوانین بینالملل تناقض دارد که سبب ناآرامی در منطقه شده است.
رئیس پارلمان عربی: ایران در امور کشورهای عربی دخالت میکند/ نیت سوء تهران درباره کشورهای عربی به ویژه درباره بحرین نشان میدهد که این کشور دوست کشورهای عربی نیست/ ایران از طریق گفتوگو یا دادگاههای بینالمللی مسأله جزایر سه گانه [ایرانی] را حل و فصل کند.
امیر کویت: ایران در امور کشورهای عربی دخالت نکند/ موفقیت گفتمان، با احترام تهران به قوانین بینالملل، رعایت اصل حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر محقق میشود.
رئیس جمهور مستعفی یمن آنچه شاه سعودی آن را «پروژه صفوی» خواند، خطری برای منطقه دانست و خواستار تشکیل نیروی نظامی مشترک عربی شد.
پادشاه بحرین در پیامی به این اجلاس: مبارزه با تروریسم محقق نمیشود مگر از طریق مقابله با اقدامات مداخله جویانه ایران در امور داخلی کشورهای عربی/ ایران به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی، صادرات تروریسم، حمایت لجستکیی از گروههای تروریستی و تلاش برای بر هم زدن امنیت و ثبات کشورهای عربی مبادرت میورزد.
منبع : فارس
Tebyan
دهه شصتی ها چرا تن به ازدواج نمی دهند؟
مریم عطاریان- بخش خانواده ایرانی تبیان
دهه شصتی ها یک نسل خاص در جامعه ایرانی اند که منشا تحولات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زیادی در جامعه ایران شده اند و می شوند.
دهه شصتی ها را گاه نسل سوخته خطاب می کنند چرا که نسلی که تجربه جنگ را پشت سر گذاشت، پشت میزهای سه نفره و چهار نفره درس خواند، کلاسهای شلوغ را تجربه کرد، کارتونهایی غم انگیز نگاه کرد، با امکانات حداقلی تربیت شد و پرورش یافت، زیاد پشت کنکور ماند تا شاید بتواند وارد دانشگاه بشود، مدت زیادی بیکار ماند تا شاید شغلی بیابد و بعد هم ازدواجش بیش از هر نسل دیگری با تاخیر و تعویق مواجه شد.
مثلا آمارها نشان می دهد دختران دهه شصت جزو 30درصدی جمعیت مجرد زنان کشور هستند و به نظر می رسد کمتر از کم سن وسال های خود انگیزه ای برای ازدواج دارند.
اما به نظر دهه شصتی ها را نباید فقط به عنوان قربانیان تغییرات اجتماعی و فرهنگی شناخت بلکه آنها به عنوان نسلی هستند که آغازگر تغییرات اجتماعی و فرهنگی بوده اند. تغییرات با این نسل شروع و حتی سرعت زیادی به خود گرفت. البته تغییر و تحولات اجتماعی و سیاسی و فرهنگی در بروز تغییر رفتار دهه شصتی ها تاثیر زیاد داشت اما مهم این است که دهه شصتی ها این تغییرات را پذیرفتند و الگوی زندگی شان کردند.
ادامه مطلب :
http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=327972