تقی زاده معاون اداری و مالی صندوق ذخیره فرهنگیان در جمع پارلمان معلمان خراسان رضوی:

تقی زاده معاون اداری و مالی صندوق ذخیره فرهنگیان در جمع پارلمان معلمان خراسان رضوی:

 

 برای اولین بار در تاریخ این صندوق به اعضا(فرهنگیان) و صاحبان سرمایه معادل سود و سهم خود وام با کارمزد 2 درصد و با اقساط 36 ماهه وام پرداخت می‌شود.

 افرادی که علاقه‌مند هستند از این تسهیلات برخوردار شوند به شرط ادامه عضویت تا پنج سال، پرداخت به موقع اقساط و تا کسر 5درصد از حقوق می‌توانند وام دریافت کنند.

برای بررسی فرهنگیانی که شامل این تسهیلات می‌شدند به دلیل چاپ کارت، افتتاح حساب و نداشتن ریز اطلاعات افراد با تعویق چند ماهه مواجه شدیم و به همین دلیل به همکارانی که از مهر 94 بازنشسته شدند همان ‌موقع پرداختی نداشته‌ایم تا آنان بتوانند تصمیم ‌گیری داشته باشند و در صورت قطع عضویت معلمان نمی‌توانند وامی دریافت کنند.

بازنشستگان دو ماه مهر و آبان با دو ماه تاخیر معوقات صندوق ذخیره خود را دریافت کرده همچنین بازنشسته‌های ماه‌های آبان، آذر و دی پیش از عید تسویه حساب کرده‌اند.

برای معلمانی که بهمن و اسفند مدت خدمت خود را به پایان رسانده بودند نیز در هشت روز گذشته پرداخت مطالبات  صندوق صورت گرفته و به طورکلی به بازنشستگان 6 ماهه دوم سال گذشته250 میلیارد تومان پرداخت شده است./ایسنا

@razaviedu

عشق؛ زیبا دیدن است

http://s7.picofile.com/file/8249321350/%D8%B9%D8%B4%D9%82%DB%8C.jpg

عشق؛ زیبا دیدن است

 

در کتاب فیه ما فیه مولانا داستان بسیار تأمل‌برانگیزی به صورت شعر درباره جوان عاشقی است که به عشق دیدن معشوقه‌اش هر شب از این طرف دریا به آن طرف دریا می‌رفته و سحرگاهان باز می‌گشته و تلاطم‌ها و امواج خروشان دریا او را از این کار منع نمی‌کرد.

دوستان و آشنایان همیشه او را مورد ملامت قرار می‌دادند و او را به خاطر این کار سرزنش می‌کردند اما آن جوان عاشق هرگز گوش به حرف آن‌ها نمی‌داد و دیدار معشوق آنقدر برای او انگیزه بوجود می آوردکه تمام سختی‌ها و ناملایمات را بجان می‌خرید.

شبی از شبها جوان عاشق مثل تمامی شب‌ها از دریا گذشت و به معشوق رسید. همین که معشوقه خود را دید با کمال تعجب پرسید: «چرا این چنین خالی در چهره خود داری!»

معشوقه او گفت: «این خال از روز اول در چهره من بوده و من در عجبم که تو چگونه متوجه نشده‌ای.»

جوان عاشق گفت: «خیر، من هرگز متوجه نشده بودم و گویی هرگز آن را ندیده بودم.»

لحظه‌ای دیگر جوان عاشق باز هم با تعجب پرسید: «چه شده که در گوشه صورت تو جای خراش و جراحت است؟»

معشوقه او گفت: «این جراحت از روز اول آشنایی من با تو در چهره‌ام وجود داشته و مربوط به دوران کودکی است و من در تعجبم که تو چطور متوجه نشدی!»

جوان عاشق می‌گوید: «خیر، من هرگز متوجه نشده بودم و گویی هرگز آن جراحت را ندیده بودم.»

لحظه‌ای بعد آن جوان عاشق باز پرسید: «چه بر سر دندان پیشین تو آمده؟ گویی شکسته است!»

معشوقه جواب می‌دهد: «شکستگی دندان پیشین من در اتفاقی در دوران کودکی‌ام رخ داده و از روز اول آشنایی ما بوده و من نمی‌دانم را متوجه نشده بودی!»

جوان عاشق باز هم همان پاسخ را می‌دهد. آن جوان ایرادات دیگری از چهره معشوقه‌اش می‌بیند و بازگو می‌کند و معشوقه نیز همان جواب‌ها را می‌گوید. به هر حال هر دو آنها شب را با هم به سحر می‌رسانند و مثل تمام سحرهای پیشیین آن جوان عاشق از معشوقه خداحافظی می‌کند تا از مسیر دریا باز گردد. معشوقه‌اش می‌گوید: «این بار باز نگرد، دریا بسیار پر تلاطم و طوفانی است!»

جوان عاشق با لبخندی می‌گوید: «دریا از این خروشان‌تر بوده و من آمده‌ام، این تلاطم‌ها نمی‌تواند مانع من شود.»

معشوقه‌اش می‌گوید: «آن زمان که دریا طوفانی بود و می‌آمدی، عاشق بودی و این عشق نمی‌گذاشت هیچ اتفاقی برای تو بیافتد. اما دیشب بخاطر هوس آمدی، به همین خاطر تمام بدی‌ها و ایرادات من را دیدی. از تو درخواست می‌کنم برنگردی زیرا در دریا غرق می‌شوی.» جوان عاشق قبول نمی‌کند و باز می‌گردد و در دریا غرق می‌شود.

مولانا پس از این داستان در چندین صفحه به تفسیر می‌پردازد؛ مولانا می‌گوید تمام زندگی شما مانند این داستان است. زندگی شما را نوع نگاه شما به پیرامونتان شکل می‌دهد. اگر نگاهتان‌، مانند نگاه یک عاشق باشد، همه چیز را عاشقانه می‌بینید. اگر نگاهتان منفی باشد همه چیز را منفی می‌بینید. دیگر آدم های خوب و مثبت را در زندگی پیدا نخواهید کرد و نخواهید دید. دیگر اتفاقات خوب و مثبت در زندگی شما رخ نخواهد داد و نگاه منفی‌تان اجازه نخواهد داد چیزهای خوب را متوجه شوید. اگر نگاه عاشقانه از ذهنتان دور شود تمام بدی‌ها را خواهید دید و خوبی‌ها را متوجه نخواهید شد. نگاهتان اگر عاشقانه باشد بدی‌ها را می‌توانید به خوبی تبدیل کنید

@TebyanOnline

یادی از مرحوم کیومرث صابری «موسس هفته نامه گل آقا»

http://s6.picofile.com/file/8249606476/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C_%D8%A7%D8%B2.jpg

یادی از مرحوم کیومرث صابری «موسس هفته نامه گل آقا» در سالروز درگذشتشون

@zendegisalam

 

یادی از مرحوم کیومرث صابری «موسس هفته نامه گل آقا»

وزیر آموزش و پرورش:

وزیر آموزش و پرورش:

 

مساله اساسی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی 96-95 استقرار پایه دهم و هدایت تحصیلی دانش آموزان در شاخه ها و رشته های مختلف دوره متوسطه است

 

کارهدایت تحصیلی دانش آموزان بسیار پیچیده  و مهم است. آینده دانش آموزان در گرو انتخاب درست شاخه و رشته تحصیلی است و دراین راستا دانش آموزان ، اولیای آنان ، مدیران مدارس ، کارشناسان مشاوره در ادارات ، مناطق و استان ها باید براساس چهار عامل استعداد ، علاقه ، نیاز جامعه و امکانات آموزش و پرورش عمل کنند . البته لزوما این چهار عامل در یک راستا نمی باشند و همین موضوع کار هدایت تحصیلی را با دشواری بیشتری مواجهه می کند

 

 درجلسه شورای عالی اشتغال که اخیرا با حضور رئیس جمهور برگزارشد هدف گذاری تا پایان برنامه ششم توسعه رسیدن به تحصیل 46 درصد دانش آموزان در شاخه های فنی و حرفه ای و کار ودانش می باشد . دلیل آن این است که فارغ التحصیلان این رشته ها می توانند سریعتر با نیاز جامعه به اشتغال برسند و راهی برای مبارزه با بیکاری به عنوان یک سیاست می تواند مورد استفاده جامعه و دولت ها قرار بگیرد

اگر به فکر توسعه واقعی کشور هستیم چاره ای غیراز توزیع متوازن در رشته ها و شاخه های کار و دانش و فنی حرفه ای نداریم . حتی باید به این سمت حرکت کنیم که هر دانش آموز رشته های نظری نیز در دوره تحصیلی خود یک مهارت فنی را فرا گیرد .

در بسیاری از کشورهای دنیا تجهیز هنرستانها به عهده دو بخش صنعت و تجارت است .باید پیش نویس قانونی توسط آموزش و پرورش و به طور اخص درمعاونت آموزش متوسطه تنظیم شود که بتوانیم پس از تصویب آن در هیات دولت این اقدام مهم را به وزارتخانه صنعت ، معدن وتجارت محول کنیم تا آنها نیز بتوانند از ظرفیت نیروی انسانی فنی فارغ التحصیلان این رشته ها در پیشبرد کارهای صنعتی خود بهره ببرند .

@razaviedu

قرارعاشقی

http://s7.picofile.com/file/8249320900/%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%82%DB%8C.jpg

قرارعاشقی

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا (ع)

ttps://telegram.me/joinchat/A1u1aDu0orA8klX5gBw_Jg