قضاوت فقط به قدر فهم مجاز است

عجب حکایتی دارد این زمانه

 

ولی افسوس که ما حافظه بلندمدتمان کارایی ندارد و تاریخمان را نمی دانیم چگونه است  که کسی مثل مدرس ،  که  شخص رضاشاه  و سلطنش را پذیرا نبود  چندین دوره  نماینده مجلس شد .

 ولی شورای نگهبان  کسانی را که نظام جمهوری اسلامی را پذیرا هستند و بعضا در سالهای دفاع مقدس تا پای جان  از جمهوری اسلامی دفاع کردند ،  اجازه  ورود به مجلس را نمی دهد . آن یکی را دیکتاتوری می نامیم و این یکی را دموکراسی اسلامی

 

قضاوت فقط به قدر فهم مجاز است

 

صیادی ازلولمان

نکته ای ازدکتر الهی قمشه

انسانها معمولا ما را تشویق می کنند که به بهای از دست دادن کنجکاوی، احتیاط را بر گزینیم و به قیمت از دست دادن ماجراجویی ، به امنیت متوسل شویم، از مجهولات بپرهیزیم و پا به وادی ناشناخته ها نگذاریم. ولی به این حقیقت توجه کنیم که زندگی که در آن لذت کشف کردن نباشد، حتما طعمی امتحان شده دارد و تکراریست...بروید و عالمهای ناشناخته را در وادی علم، هنر و موسیقی کشف کنید و لذت ببرید.

  دکتر الهی قمشه

نام اسم اعظم خدا نان است

مردی از دیوانه ئی پرسید

اسم اعظم خدا را می دانی

دیوانه گفت :

نام اسم اعظم خدا نان است اما این را جایی نمی توان گفت!

مرد گفت:

نادان شرم کن،چگونه نام اعظم خدا نان است ؟

دیوانه گفت :

در قحطی نیشابور چهل شبانه روز می گشتم

نه هیچ جایی صدای اذان شنیدم و نه درب هیچ مسجدی را باز دیدم

از آنجا بود که دانستم نام اعظم خدا و بنیاد دین و مایه اتحاد مردم نان است ."

 

مصیب نامه عطار _عطار نیشابوری

 

باتشکرصیادی از لولمان

 

نام اسم اعظم خدا نان است

مردی از دیوانه ئی پرسید

اسم اعظم خدا را می دانی

دیوانه گفت :

نام اسم اعظم خدا نان است اما این را جایی نمی توان گفت!

مرد گفت:

نادان شرم کن،چگونه نام اعظم خدا نان است ؟

دیوانه گفت :

در قحطی نیشابور چهل شبانه روز می گشتم

نه هیچ جایی صدای اذان شنیدم و نه درب هیچ مسجدی را باز دیدم

از آنجا بود که دانستم نام اعظم خدا و بنیاد دین و مایه اتحاد مردم نان است ."

 

مصیب نامه عطار _عطار نیشابوری

 

باتشکرصیادی از لولمان

 

"... انسان،

"... انسان،

با آزادی آغاز می‌شود،

و تاریخ،

سرگذشتِ رقت‌بارِ انتقالِ اوست

از این زندان، به آن زندان،

و هر بار،

که زندان‌اش را عوض می‌کند،

فریادِ شوقی برمی‌آورد که:

آزادی!..."

آزادی دریایی متلاطم و طوفانی است.

مردان بزدل، آرامش استبداد را بر این طوفان ترجیح می دهند.

وقتی که به خویش خود باز گردی، این بیداری، رهایی، آزادی نام دارد .

اگر خویش خود را که بشناسی، همه چیز را شناخته ای .

در این بیداری، کشف می‌شود که تمامی گیتی

در درون خویشتن تو می باشد.

 تمامی گیتی در درون توست، و تو گیتی هستی .

این درک نهایی است. این را که بشناسی، همه چیز را شناخته ای .

اگر که این را نشناسی،

هیچ چیزی را حقیقتاً نشناخته ای، فارغ از آنکه چقدر اطلاعات جمع کرده‌ای .

 

بدون این شناخت، جاهل هستی. مطلق را

که بشناسی، همه چیز هستی ...

بی آغاز، میانه، انتها، بی تولد و مرگ، اینجا...

و آنگاه تمامی هراس ها پایان می یابند .

باتشکرصیادی از لولمان