همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد
همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد

همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد:

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد: روادید اربعین دو ماه اعتبار دارد و زائران از زمانی که وارد عراق می‌شوند تا یک ماه می‌توانند در این کشور مستقر باشند و به زیارت از اماکن مقدسه بپردازند.

مجتبی کریمی ، درمصاحبه رادیو« اربعین» با بیان اینکه تاکنون بیش از یک میلیون روادید صادر شده است و بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار زائر اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود که تعداد روادید صادر شده تا پایان شب به ۱ میلیون و صد هزار عدد برسد .

دبیر کمیته کنسولی و سیاسی ستاد اربعین حسینی، با بیان اینکه امروز به همراه دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از تعدادی از دفاتر حج و زیارت و سازمان مرکزی حج و زیارت بازدید کرده است، تصریح کرد : دوستان در این دفاتر مشغول به فعالیت هستند که هرچه زودتر روادید در خواستی را برای زائرین اربعین حسینی صادر کنند.

وی با بیان اینکه در جریان این بازدید روند صدور ویزا را مورد بررسی قرار دادیم ، در بخشی دیگر از صحبت های خود با رادیو اربعین اظهار کرد :سفارت عراق در تهران هر تعداد در خواست روادیدی که اول صبح دریافت کند تا پایان شب این روادید را تحویل می دهد .

کریمی در مورد گلایه برخی از مردم در ارتباط با تاخیر های ایجاد شده در صدور روادیدشان و مشکلاتی که در این زمینه با آن روبرو شده‌اند، ضمن تاکید بر پیگیری این مشکلات گفت: در روزهای اول به خاطر برخی از مشکلات فنی، صدور روادید با کندی انجام شد و با تاخیر هایی در این زمینه روبه‌رو بودیم اما در مدت اخیر روند کار بهبود پیدا کرده است.

این مقام مسئول در ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه امشب تعداد زیادی از درخواست روادید اتباع خارجی مقیم ایران برای صدور روادید به سفارت عراق در تهران ارسال خواهد شد در پاسخ به پرسش مجری این برنامه مبنی بر فعالیت دفاتر پلیس به علاوه ۱۰ در روز جمعه گفت: طبق گفته مقامات مسئول، تعداد زیادی از این دفاتر در روز جمعه به صورت شیفت بندی مشغول به کار هستند .

وی همچنین با بیان اینکه پسرهایی که ۱۸ سالشان تمام شده است ، مشمول محسوب می شوند و باید برای خروج از کشور و شرکت در این مراسم وثیقه بگذارند در بخش پایانی صحبتهای خود اعلام کرد: ویزای اربعین دو ماه اعتبار دارد و و زائران به مدت یک ماه می توانند در عراق حضور داشته باشند و به زیارت از اماکن متبرکه بپردازند.

arbainihaa

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.