همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد
همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد

همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد

سرکنسول ایران در نجف اشرف، اظهار کرد:

سرکنسول ایران در نجف اشرف، اظهار کرد: طبق برخی از اخبار ، افرادی تندرو ، نفوذی و مزدور وهابی به دنبال ایجاد اختلاف و درگیری بین مردم ایران و عراق در طول برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی هستند.

حمید مکارم، در مصاحبه با رادیو« اربعین» بیان کرد: مردم عراق مشتاقانه منتظر حضور زائران ایرانی اربعین حسینی در کشورشان برای شرکت در این مراسم هستند و علاقه دارند که تعداد زیادی از ایرانیان در این راهپیمایی حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد : بر اساس اخبار رسیده از چند ماه قبل ، تعدادی از افراد تندرو ، نفوذی و مزدور وهابی به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم ایران و عراق هستند و تلاش می کنند با مطرح کردن برخی از شایعات و مسائل دروغ در شبکه های اجتماعی بین مردم دو کشور تفرقه ایجاد کنند.

مکارم ادامه داد: آنها برای مراسم اربعین حسینی سال جاری نیز در همین چارچوب دارای برنامه و اهدافی هستند و این احتمال وجود دارد که به صورت فیزیکی در بین زوار حضور پیدا کنند و و اقدام به ایجاد دعوا و مشاجره بین زائران ایرانی و مردم عراق کنند به نحوی که بین مردم دو کشور درگیری ایجاد شود .

این دیپلمات ایرانی در نجف با تاکید بر اینکه زائران اربعین حسینی باید متوجه این موضوع باشند و از وارد شدن به درگیری‌های لفظی و فیزیکی خودداری کنند، در بخش دیگری از صحبت های خود در رادیو اربعین تاکید کرد: باید مراقب باشیم که با انجام برخی از رفتارهاجنبه معنوی اربعین را به هم نزنیم .

مکارم همچنین با تاکید بر اینکه زائران باید مراقب گذرنامه و مدارک شناسایی خود باشند از آنها خواست که حتماً در طول سفر مسائل بهداشتی را رعایت کنند و مراقب سلامت خود باشند .

سرکنسول ایران در نجف اشرف در بخش پایانی صحبت های خود با رادیو اربعین گفت : عراقی ها روز بعد از اربعین مواکب خود را جمع آوری می کنند بنابراین کسانی که قصد دارند بعد از مراسم اربعین در عراق همچنان حضور داشته باشند باید پول کافی برای مخارج خود به همراه داشته باشند.

arbainihaa

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.