همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد
همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد

همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد

حجت الاسلام شهاب مرادی در کاشان:

حجت الاسلام شهاب مرادی در کاشان:

دلیلی ندارد جهیزیه عروس در معرض دید عموم قرار بگیرد

اگر با همسرمان نزاعی پیش آمد، مرد باشیم و کوتاه بیاییم

فرهنگ تجمل و  چشم و هم چشمی در امر ازدواج و خرید جهیزیه زوج های جوان که موجب فشار به طبقه کارگر و کارمند است، باید اصلاح شود.

باید رسم و رسوم زشت، غیر معمول و دوران‌جاهلیت ازدواج در بعضی از شهرهای کشور،کنار گذاشته شود. مراسم دیدن جهیزیه زوج های جوان در جامعه برداشته شود، دلیلی ندارد که تمام جهیزیه عروس در معرض دید عموم قرار بگیرد.

متاسفانه  وقتی به منزل بعضی از زوج های جوان مراجعه می کنیم مشاهده می شود که خیلی از لوازم  جهیزیه سال ها درگوشه ای از خانه گرد و خاک خورده و غیرقابل استفاده است.

بیان گذشته‌ای که ربطی به زندگی فعلی زوجهای جوان ندارد، ضروری نیست.

اقرار به گناه معصیت است. نباید پسر و دختر وقتی با هم ازدواج کردند بگویند «بیا قرآن وسط بگذاریم و به هم راستش را بگوییم!».

مردان اگر می خواهند زندگی شیرینی داشته باشند، ضمن این که همیشه به همسر خود ابراز محبت کنن، در برابر دیگران خصوصا خانواده و فامیل احترام همسر خود را بگیرند و هیچ موقع در برابر دیگران تحقیرشان نکنند.

اگر زن خوش اخلاق است، به او احترام بگذار و اگر بداخلاق هم هست کاری کن که داد نزند، براساس روایات در خانه ای که نزاع باشد و صدای زن و شوهر بلند شود، دعا در آن خانه مستجاب نمی شود.

 زن اگر بداند که شوهرش دوستش دارد، غضبش فروکش می کند، اگر زمانی با همسرت نزاعی پیش آمد، مرد باشید و کوتاه بیایید و هیچ وقت کاری که نامردها می کنند انجام ندهید.

http://hawzahnews.com/detail/News/458928

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.